اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد

استفاده از ظرفیت کارآفرینان برای کسب و کار موفق

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: برای ایجاد یک کسب و کار موفق باید از ظرفیت کارآفرینان بهره برد.

استفاده از ظرفیت کارآفرینان برای کسب و کار موفق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نصرالله بازوند ظهر امروز در مراسم افتتاح موسسه آموزش و مشاوره مالی کسب و کار که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: گروهی باید وجود داشته باشد تا افرادی که فکر خلاق دارند، ولی هزینه برای سرمایه‌گذاری ندارند و کسانی که هزینه برای کارآفرینی دارند، ولی فکر خلاق ندارند را به هم متصل کند تا شاهد شکوفایی یک کار خلاقانه باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاد مجموعه علمی منسجم برای کسب و کار و مشاوره بسیار ضروری است، تصریح کرد: آمارها نشان داده است طرح‌هایی که از سوی مشاوره به کسب و کار ختم می‌شود تا 70 درصد موفق هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم تاکید کرد: باید از ظرفیت کار آفرینان برای ایجاد کسب و کار بهره برد و در این راستا لازم است کارگروهی با پشتوانه علمی تشکیل شود که موفقیت اشتغال را به دنبال داشته باشد. 

وی افزود: طرح‌هایی که از ابتدا با مشاوره فنی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، موفقیت را به دنبال دارند، ولی طرح‌هایی که بدون مشاوره فنی آغاز به کار می‌کنند، در مدت زمان کوتاهی به شکست می‌انجامد.

بازوند با اشاره به افتتاح یک طرح کارآفرینی در پنج ماه گذشته گفت: این طرح که با حضور یکی از وزیران افتتاح شد، به دلیل نداشتن پشتوانه علمی با مشکل جدی مواجه شده است.

وی با تأکید بر اینکه پشتوانه علمی و مشاوره از ضروریات یک کسب و کار موفق است، عنوان کرد: طرح کسب و کاری که موفق باشد حداقل تا 10 سال با مشکلی مواجه نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از تقاضای 11 مؤسسه برای دریافت مجوز به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر داد و بیان کرد: تقاضای هشت مؤسسه واجد شرایط مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که پس از  امتیازدهی برای دو مرکز مجوز فعالیت صادر شد.

وی با بیان اینکه مؤسسات کارآفرینی در قم دیر آغاز به کار کردند، گفت: با این وجود مؤسسات نوپا می‌توانند به سرعت راه رشد را طی کنند.

بازوند با بیان اینکه دو مجوز مؤسسه مشاوره و کار آفرینی در قم صادر شده است، تاکید کرد: رقابت‌پذیری در حوزه کارآفرینی در استان قم یک امر ضروری است.

انتهای پیام/78005/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول