اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رؤسای تشکل‌های فرهنگیان

مشکلات فرهنگیان استان یزد با حضور نمایندگان مجلس بررسی شد

در جلسه‌ای با حضور رؤسای تشکل‌های فرهنگیان استان یزد و نمایندگان مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی، مشکلات فرهنگیان و معلمان استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات فرهنگیان استان یزد با حضور نمایندگان مجلس بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان و از فرهنگیان استان یزد، بعد از ظهر امروز در جلسه رؤسای تشکل‌های فرهنگیان و روسای آموزش و پرورش با نمایندگان استان یزد اظهار داشت: در نشست با نمایندگان سابق همواره این درخواست‌ها از جامعه فرهنگیان مطرح بوده که افزایش حقوق در آموزش و پرورش 10 درصد بوده اما در بسیاری از ارگان‌ها این درصدها یا رعایت نشده و یا با توجه به تفاوت دریافتی حقوق عادلانه نبوده است و باید اصلاح شود.

محمدعلی وزیری ادامه داد: توجه به اخلاقیات به ویژه شئون و آداب اسلامی در جامعه، توجه به شأن و شوکت معلم و شکسته شدن الگوها، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، توجه به تشکل‌های صنفی که بازوی توانای مدیران هستند و توجه بیشتر به وزارت آموزش و پرورش از دیگر درخواست‌های جامعه فرهنگیان استان یزد از نمایندگان مجلس است.

ونوس عامری یکی از فرهنگیان استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: به نظر می‌رسد رویکرد فعلی مسؤولان و مردم، حرکت به سمت توسعه است و خوشحالیم نمایندگان منتخب ما در این عرصه فعالانه وارد شده‌اند.

عامری یادآور شد: در تجربه جهان ثابت شده ملت‌هایی موفق بوده و رشد می‌کنند که باور آنها نسبت به آموزش و پرورش تغییر کرده نه اینکه در انشاها و پایان‌نامه‌ها بلکه در عمل این اتفاق افتاده است.

وی افزود: همه کشورها با کمبود منابع روبرو هستند اما به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارند و از نمایندگان درخواست داریم باورهای خود را به آموزش و پرورش تغییر دهند.

عامری ادامه داد: در سند 1400 قرار بوده کشور ما رتبه اول یا دوم منطقه را از نظر علمی داشته باشد اما اکنون رتبه 19 را داریم که این امر نشان می‌دهد تاکنون همواره طرح‌های زودبازده و کم‌اثر اجرا شده است در حالی که باید به طرح‌های بلندمدت توجه بیشتری صورت گیرد.

عبدالرضا دهستانی بافقی، قائم مقام انجمن اسلامی معلمان استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: امید فرهنگیان بعد از خداوند به نمایندگان مجلس است تا توجه بیشتری در زمینه معیشت معلمان صورت گیرد و امیدواریم در این زمینه و به ویژه حقوق بازنشستگان اقدامات اساسی انجام شود.

مجید شاهی، یکی دیگر از فرهنگیان استان یزد بیان کرد: باید مجمع نمایندگان استان فعال شده و حوزه انتخابیه استان یزد نیز اصلاح شود تا توزیع امکانات بر اساس عدالت صورت گیرد.

وی در مورد وضعیت دانشگاه فرهنگیان نیز عنوان کرد: متأسفانه در دانشگاه فرهنگیان 50 درصد حقوق آنها کسر می‌شود و با وجود نامه‌هایی که به مجلس و ارگان‌ها نوشته‌ایم هیچ فایده‌ای نداشته است.

شاهی با گلایه از اینکه تاکنون در انتصاب‌ها افرادی انتخاب شده‌اند که هیچ بویی از دولت تدبیر و امید نبرده‌اند، گفت: برخی پوستین عوض کرده و در این دولت پست گرفته‌اند و باید حداقل در مدت باقی مانده این موارد در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه تبعیض در مدارس دولتی و خصوصی وجود دارد، گفت: خوشبختانه اخیرا به مدارس حاشیه شهر و دولتی توجه بیشتری صورت گرفته و امکانات در این مدارس هم توزیع شده که قابل تقدیر است.

در این جلسه سه ساعته همچنین برخی دیگر از معلمان استان یزد نیز درخواست‌های خود را اعلام کردند.

از تابش نماینده مردم اردکان و اختیاری نماینده اقلیت‌های زرتشتی استان یزد نیز برای شرکت در این نشست دعوت شده بود که به دلیل حضور در جلسه علنی مجلس در این نشست حضور نداشتند و مقرر شد جلسه‌ای با حضور رؤسای دفتر نمایندگان استان برگزار شده و مجمعی به منظور پیگیری درخواست‌های فرهنگیان استان و ارائه به نمایندگان تشکیل شود.

انتهای پیام/2464/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول