اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قره‌شیخلو:

انقلاب اسلامی به فعالیت‌های قرآنی جان داد/ تلاش می‌کنیم همه خانه‌های کشورمان «خانه قرآن» شوند

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی مردم ایران با استقرار جمهوری اسلامی جانی دوباره گرفت، گفت: تلاش می‌کنیم تا با حمایت و هدایت این فعالیت‌ها، تمام خانه‌های کشورمان را تبدیل به «خانه قرآن» کنیم.

انقلاب اسلامی به فعالیت‌های قرآنی جان داد/ تلاش می‌کنیم همه خانه‌های کشورمان «خانه قرآن» شوند

به گزارش خبرگزاری فارس،  مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن صبح امروز تعدادی از بانوان فعال قرآنی در کشورهای عربی و اروپایی ضمن بازدید از سازمان دارالقرآن‌الکریم در جریان فعالیت‌های این سازمان قرار گرفتند.

در ابتدای این نشست مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم ضمن خوش‌آمدگویی و اظهار خوشحالی از میزبانی فعالان قرآنی خارجی گفت: امیدواریم این رفت و آمدها به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف در این خصوص بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در ایران محدود به پاره‌ای از فعالیت‌های مردمی بود، گفت: نظام حاکم در پیش از انقلاب اسلامی نه تنها تلاشی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی نمی‌کرد بلکه سدی در مقابل آن بود.

قره‌شیخلو با اشاره به توسعه روز افزون فعالیت‌های قرآنی طی 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروزه هزاران مرکز قرآنی، سیستم آموزش و پرورش کشور و دستگاه‌های منتسب به نظام جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت‌ قرآنی هستند.

وی مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم را حاکی از ظرفیت‌های بالای کشور در امور قرآنی دانست و افزود: سازمان دارالقرآن‌الکریم نخستین بخش قرآنی تأسیسی پس از انقلاب است که امروزه با دارا بودن 500 شغل کارشناسی در حوزه فعالیت‌های قرآنی تبدیل به مجموعه‌ای تأثیرگذار و درختی تنومند در این حوزه شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه به تشریح مأموریت‌های این سازمان پرداخت و گفت: اولین مأموریت ما توسعه آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن‌کریم در بین مردم است.

وی با اشاره به اینکه در طول سالیان فعالیت این سازمان، اساتید بسیاری در حوزه‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن‌کریم تربیت شده‌اند، گفت: این افراد اکنون در حال ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی با هدف انس هرچه بیشتر مردم کشور با قرآن هستند.

وی در این باره افزود: در طول هر سال قریب به 500 هزار نفر تحت آموزش‌های عمومی و تخصصی سازمان دارالقرآن‌الکریم قرار می‌گیرند.

قره‌شیخلو نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌کریم را دومین مأموریت سازمان دارالقرآن‌‌الکریم برشمرد و با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی این حوزه نیز مغفول واقع شده است و قرآن‌های مربوط به آن دوره مملو از اشکالات و اغلاط فاحش نگارشی است، گفت: این خلأ سبب شد تا پس از پیروزی انقلاب، سیستمی نظارتی در سازمان تبلیغات اسلامی شکل بگیرد تا پس از اطمینان از صحت متن قرآن‌‌کریم، اجازه چاپ آن صادر شود و اکنون نمونه‌هایی از تمام قرآن‌های چاپ شده در این مدت در سازمان دارالقرآن‌‌الکریم موجود است.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، توسعه فعالیت‌‌های مردمی را در حوزه قرآنی، دیگر مأموریت این سازمان دانست و در این باره گفت: سیاست حاکمیت کشور، اداره امور دینی توسط خود مردم و حمایت دولت از این فعالیت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 6 هزار مؤسسه و خانه قرآن مردمی در کشور در حال فعالیت هستند، گفت: ما به عنوان دستگاه حاکمیتی از این فعالیت‌‌‌ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم روزی برسد که تک تک خانه‌های کشورمان محلی برای ترویج فرهنگ قرآنی باشد.

قره‌شیخلو در پاسخ به سؤال یکی از میهمانان در رابطه با شیوه حمایت از مؤسسات قرآنی گفت: به دو شیوه از این مؤسسات حمایت صورت می‌گیرد که نخستین آنها حمایت‌های نقدی در حد اعتبارات سالیانه است و دومین نوع حمایت‌ها نیز با ارائه برنامه‌‌های کارشناسی و تولید محتوا صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در طول هر سال بیش از 60 عنوان برنامه مختلف در حوزه‌های آموزشی و پژوهش و تبلیغی و ترویجی، فضای مجازی و نظارتی توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم به اجرا گذاشته می‌شود، گفت: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در فعالیت‌های مورد تقاضا در خارج از کشور نیز همکاری‌هایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول