اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تأکید کرد

ضرورت جذب سرمایه برای تولید دارو در خوزستان با هدف تحقق شعار سال

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بر ضرورت جذب سرمایه برای تولید دارو در خوزستان به منظور تحقق و عملی کردن شعار اقتصاد مقاومتی در این استان تأکید کرد.

ضرورت جذب سرمایه برای تولید دارو در خوزستان با هدف تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین برزگر صبح امروز در سومین جلسه ستاد توزیع داروی این استان خوزستان در سال جاری اظهار کرد: منظور از تشکیل این جلسه پیگیری مصوبه‌های قبلی و بررسی وضعیت دارویی استان با حضور اعضای ستاد توزیع دارو است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، گفت: برای تحقق و عملی کردن این شعار لازم است برای جذب سرمایه با هدف تولید دارو در خوزستان با توجه به شرایط خوبی که در استان فراهم است، تلاش کرد.

برزگر در ادامه افزود: برای تحقق این مهم باید همه مسؤولان در این زمینه تلاش کنند تا بتوانیم شرایط مناسبی در استان برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و شروع گرما در استان خوزستان، ضرورت رعایت سرمایش در نگهداری و توزیع دارو برای شرکت‌های توزیعی وجود دارد تا داروی سالم به دست بیمار برسد.

برزگر عنوان کرد: به همین منظور از شرکت‌های پخش دارو برای تأمین سرم مورد نیاز مراکز درمانی استان خوزستان با توجه به کمبود سرم در استان انتظار می‌رود تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی همچنین از راه‌اندازی هولدینگ دارویی برای مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور تأمین، تدارک دارو و ملزومات پزشکی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت که در حال پیگیری است خبر داد و گفت: با اجرای این طرح هرچه سریع‌تر به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

برزگر افزود: تأخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌گر، داروخانه‌های خصوصی و بخش مراقبت‌های دارویی بیمارستان‌ها را در پرداخت بدهی به شرکت‌های پخش دارویی با مشکل مواجه کرده است که انتظار داریم مسؤولان امر در رفع این مشکل با همفکری انجمن‌های صنفی سرعت عمل این مشکل را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این جلسه از سه شرکت پخش دارویی استان (پخش رازی، دارو پخش و محیا دارو) به عنوان سه شرکت پخش دارو برتر در سال94، با حضور آرزومند رئیس انجمن داروسازان خوزستان، مدیران دارویی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، دانشکده‌های علوم پزشکی آبادان، بهبهان و شوشتر با اهدای لوح هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/72027/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول