اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار خوسف خبر داد

رشد 11 درصدی ولادت در خوسف

معاون فرماندار خوسف از رشد 11 درصدی ولادت در این شهرستان خبر داد.

رشد 11 درصدی ولادت در خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، سید محمدعلی صباغی صبح امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی امور ثبت احوال شهرستان خوسف که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: به منظور سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، شهرستان خوسف نسبت به سال 93 حدود 11 درصد افزایش موالید داشته که روند رشد جمعیت در این شهرستان مطلوب است.

وی گفت: شهرستان خوسف در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی نیز پیش‌قدم بوده است.

معاون فرماندار خوسف با تأکید بر اینکه ثبت وقایع وفات باید به موقع انجام شود، افزود: ثبت احوال باید به منظور تشویق و ترغیب ثبت یاران، از دهیاران و فعالان این عرصه تقدیر و در صورت سهل‌انگاری با بخشداری‌ها مکاتبه شود.  

در ادامه این مراسم رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خوسف نیز گفت: این شهرستان در ثبت وقایع حیاتی در مهلت‌های قانونی پیشتاز بوده است، ولی متأسفانه در سال 94 مهاجرت روستائیان به شهر شتاب بیشتری داشته است.

حسین مرتضایی افزود: برای واگذاری امور ثبت احوال به بخش خصوصی (موضوع اصل 44 قانون اساسی) ایستگاه اخذ درخواست کارت ملی هوشمند همشهریان در اداره پست شهرستان فعال و سهمیه روزانه 30 درخواست و ماهانه 750 درخواست خواهند داشت ضمن اینکه برای ثبت‌نام کارت ملی همه دستگاه‌ها اجرایی می‌توانند از کارکنان و خانواده‌های آنها ثبت‌نام یا اطلاع‌رسانی کنند.

گفتنی است، تهیه و تحویل فهرست افراد فوت‌شده روستایی در پایان هفته توسط خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی به ثبت احوال، فراهم‌کردن شرایط صدور کارت ملی هوشمند در دفتر پیشخوان خدمات دولت شهرستان با توجه به سهمیه تعیین شده از سوی اداره‌کل ثبت احوال استان، شهرداری خوسف همزمان با اعلام فهرست متوفیان، شناسنامه و کارت ملی آنها را برابر تعرفه جدید سجلی مبلغ 100 هزار ریال (70 هزار ریال برای رونوشت وفات و 30 هزار ریال هزینه پستی) برای ارسال مدارک به آدرس متقاضی از آنها دریافت و به ثبت احوال تحویل دهد، همچنین تلاش برای فراهم کردن شرایط زندگی در روستاها توسط دستگاه‌های مسؤول به منظور عدم مهاجرت به شهر از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود. 

انتهای پیام/69036/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول