اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان خبر داد

نیاز 300 میلیون تومانی برای تکمیل کتابخانه شهر مریانج

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: برای افتتاح و تکمیل کتابخانه شهر مریانج 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

نیاز 300 میلیون تومانی برای تکمیل کتابخانه شهر مریانج

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید محبیان پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در خصوص عملکردهای مهم کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار کرد: تعداد کتابخانه‌های شهری در ابتدای سال 93، 16 کتابخانه بود که در حال حاضر 25 باب کتابخانه در شهرستان همدان فعال است.

وی در خصوص تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته افزود: 24 هزار و 521 نفر در سال 94 عضو کتابخانه‌ها بوده‌اند و تعداد منابع (نسخه) 449 هزار و 591 بوده که 69 نسخه کتاب به ازای هر 100 نفر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با بیان اینکه تعداد کتاب‎های اهدایی در سال گذشته 21 هزار و 452 کتاب بوده است، ادامه داد: تعداد کتابدار در سال 93، 44 نفر بوده که این تعداد کتابدار در سال 94 به 50 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعان به کتابخانه در سال گذشته 565 هزار و 296 نفر بوده است، گفت: شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی در همدان هم‌اکنون 18 هزار و 862 متر مربع و سرانه زیربنا به ازای 100 نفر جمعیت 2.89 متر مربع است.

محبیان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مصوبات اجرا نشده بحث نصب تابلوهای راهنمایی کتابخانه‌ها توسط سازمان زیباسازی شهرداری همدان است که با پیگیری اداره کتابخانه‌های عمومی، توسط سازمان زیباسازی در حال بررسی و نهایی شده است.

وی به دیگر مصوبات اجرا نشده اشاره کرد و افزود: بحث دسترسی آسان به کتابخانه مرکزی با پله و رمپ است که با اعتبار 500 میلیون ریالی که توسط فرماندار داده شد، اما متأسفانه با تخصیص 30 درصدی شهرداری منطقه 2 هیچ اقدامی تاکنون انجام شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به مهمترین فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در سال 95 اشاره کرد و گفت: اصل ترویج و تبلیغ تجربه مثبت خواندن با تمرکز بر لذت خواندن، اصل تبدیل کتابخانه عمومی به پاتوقی برای خواندن و ارائه خدمات مبتنی بر محوریت فضای کتابخانه از جمله فعالیت‌های امسال است.

وی طراحی، اقدام و ارتقای فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی حول موضوع خواندن، اصل معرفی سبک زندگی مطالعه‌محور و اصل فعال‌سازی اعضای موجود را از دیگر فعالیت‌های امسال کتابخانه‌های عمومی همدان دانست.

محبیان بیان کرد: امسال راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای بیش از 3 هزار نفر جمعیت با همکاری بخشداران و دهیاران و همچنین راه‌اندازی کتابخانه سیار برای روستاهای زیر یک‌هزار و 500 نفر جمعیت در صورت تأمین اعتبار انجام می‌شود.

وی در خصوص تکمیل کتابخانه مریانج اظهار کرد: در حال حاضر برای افتتاح و تکمیل کتابخانه شهر مریانج 300 میلیون تومان نیاز است در حالی که تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/89009/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول