اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه همدان تأکید کرد

لزوم بهره‎گیری از ظرفیت‌های بالقوه همدان/ معلولیت مانع از فعالیت جانبازان نشد

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در این استان ظرفیت‌ها به قدری بالاست که به گفته فرماندهان دوران دفاع مقدس می‌توان یک لشکر از آن تشکیل داد.

لزوم بهره‎گیری از ظرفیت‌های بالقوه همدان/ معلولیت مانع از فعالیت جانبازان نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مظاهر مجیدی امشب در افتتاح نخستین پایگاه مقاومت بسیج معلولان همدان با تبریک سالروز فتح خرمشهر طی عملیات الی بیت‌المقدس، اظهار کرد: نیروهای عراقی 34 روز طول کشید تا خرمشهر را با وجود نیروهای اندک مقاومت، اشغال کنند.

وی با بیان اینکه توجیه منطقی با توجه به شرایط موجود برای آزادسازی خرمشهر وجود ندارد، افزود: سخت‌ترین موانع برای بازپس‌گیری وجود داشت اما عملیات از 10 اردیبهشت ماه آغاز شد تا در نهایت در سوم خردادماه سال 61 خرمشهر دوباره به آغوش وطن بازگشت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در زمان بازپس‌گیری خرمشهر 40 هزار نیروی عراقی در این شهر حضور داشت، تصریح کرد: به همین دلیل است که امام خمینی(ره) فرمودند که «خدا خرمشهر را آزاد کرد».

وی با اشاره به ایثار شهدای مدافع حرم، از اینکه پاسداران جانباز هم خواهان دفاع از حرم آل‌الله هستند، سخن به میان آورد و ادامه داد: ما از جانبازان دفاع مقدس درس‌ها بسیار بزرگی گرفتیم.

مجیدی با بیان اینکه معلولیت مانع از کار و فعالیت جانبازان نشده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) وقتی از بسیج 20 میلیونی سخن گفتند تمام شرایط امروز را به روشنی پیش‌بینی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیج معلولان باعث استفاده از توانمندی جانبازان و معلولان خواهد شد، گفت: در استان همدان ظرفیت‌ها به قدری بالا است که به گفته فرماندهان دوران دفاع مقدس می‌توان یک لشگر از آن تشکیل داد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: اگر ما  فرهنگ جهاد و شهادت را دنبال کنیم بسیاری از مشکلات برطرف شده و دیگر موانعی پیش رو نخواهیم داشت.

* استفاده از ظرفیت‌های بسیج برای توانمندسازی معلولان

مدیرعامل جامعه خیران حامی معلولین قائم(عج) نیز در این مراسم تصریح کرد: با بیان اینکه پایگاه بسیج معلولان برای نخستین بار در کشور ایجاد می‎‌شود.

محمود آقاسی با بیان اینکه هدف از افتتاح این پایگاه ارتباط معلولین و بسیج و استفاده معلولان از ظرفیت‌های بسیج است، ادامه داد: حدود 120 هزار معلول در استان همدان وجود دارد که حدود 30 هزار نفر در بهزیستی پرونده دارند.

وی با بیان اینکه خیلی از افراد هم علاقه‌مند به استفاده از امکانات بهزیستی نیست، خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل جامعه خیران معلولان، تنها کمک‌های مالی نیست، بلکه از این مسأله فراتر رفته و به دنبال شناسایی استعدادهای معلولان و استفاده در راه زندگی بهتر آنان است.

مدیرعامل جامعه خیران حامی معلولان قائم(عج) با بیان اینکه از باید از اقدامات و توجهات مسؤولان ارشد استان قدردانی کرد، گفت: هر چند از این مسؤولان برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده، اما موفق به حضور نشده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان ارشد استان به نظرات و خواسته‌های ما با روی گشاده توجه و رسیدگی کردند، اظهار کرد: ما خود را فراتر از سایر مجموعه‌های حمایتی از معلولان می‌دانیم و اساس کار ما توجه به قانون جامع معلولان است.

آقاسی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما واخواهی مطالبات معلولان در جامعه است، افزود: رعایت قانون استخدام‎ها برای معلولان که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، یکی از مهمترین مطالبات معلولان به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه مسؤولان استان اشتیاق دارند که برای آسایش مسؤولان تلاش کنند، تصریح کرد: بنابراین این ما هستیم که به عنوان مجموعه‌های سازمان مردم‎نهاد این مباحث را پیگیری کنیم و از این شرایط استفاده کنیم.

مدیرعامل جامعه خیران حامی معلولان قائم(عج) ادامه داد: محدودیت‌های استخدامی و عدم امکان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مشکلات ما به حساب می‌آید که با پیگیری قابل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک ساختمان برای آغاز به کار پایگاه بسیج معلولان اجاره شده است، گفت: زمین پایگاه بسیج معلولان نیز تدارک دیده شده که فرمانده سپاه استان، قول مساعد برای احداث این بنا را داده است.

انتهای پیام/89040/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول