اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرضیه دباغ:

حرام با حرام اصلاح نمی‌شود/ مشکل فرهنگ با نوشتن «مرگ بر بدحجاب» حل نمی‌شود

مبارز دوران انقلاب و محافظ حضرت امام خمینی(ره) گفت: به زور به خاطر بدحجابی به اتوبوس سوار می‌کنند، با حرام نمی‌شود حرام را اصلاح کرد، با فکر و اندیشه و محبت می‌شود حرام را اصلاح کرد.

حرام با حرام اصلاح نمی‌شود/ مشکل فرهنگ با نوشتن «مرگ بر بدحجاب» حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرضیه حدیدچی دباغ ظهر امروز در آیین نکوداشتی که برای تجلیل از وی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، برگزار شد، با بیان اینکه آنچه که امام برای ما با اشکال مختلف و برنامه‌های مختلف گوشزد کردند را خیلی‌ها انجام دادند و به جایگاه اصلی خود رسیدند، اظهار داشت: ما نیز ماندیم برای غم و غصه از دست دادن آنها که شاید در کنار نسل سوم و چهارم انقلاب رفتار و کردار حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را پیشه کنیم و به آنها برسیم.

این نخستین فرمانده سپاه استان همدان افزود: امام تنها یک مبارز سیاسی نبود، بلکه ایشان هنرمند کامل و دقیقی برای زندگی کردن همه انسان‌ها در راه خدا و معصومین بود و نسبت به خانواده و اطرافیان توجه و دیدگاه خاصی داشتند.

در ادامه با اشاره اخلاق و کردار امام (ره) در برخورد با اطرافیان و نحوه برخورد امام با آنها، گفت: این‌روزها که مساله امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود روی دیوارها «مرگ بر بی‌حجاب» می‌نویسند به نظرم امام را از خودمان ناراضی می‌کنیم و نمی‌فهمیم چه کاری می‌کنیم، اگر خانمی حجابش بد است بانوان ما با مهربانی اگر با او برخورد کنند بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

دباغ، ادامه داد: یکی از روحانیون در تلوزیون می‌گفت «این امر به معروف نیست که زیر بغل دختر را گرفته و به زور به خاطر بدحجابی سوار اتوبوس می‌کنند»، با حرام نمی‌شود حرام را اصلاح کرد، با فکر و اندیشه و محبت می‌شود حرام را اصلاح کرد.

وی با اشاره به نحوه برخورد امام با خانواده گفت: باید ببینیم امام چه کار کرده ما کجاییم و امام چه می‌خواسته و ما چه کرده‌ایم، حقیقتا به راحتی می‌شود این کار را کرد.

محافظ امام در دوران انقلاب، با بیان اینکه خیلی کارهای انجام شد این انقلاب به راحتی به این نقطه نرسیده است، گفت: اگر کسی می‌خواهد واقعا رهبری امام و به دنبال آن رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را داشته باشد باید همه ابعاد وجودی امام را بشناسد و عمل کند در غیراینصورت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی متذکر شد: اسلام را بد نشان ندهیم که اسلام کتک ندارد بلکه همه محبت است و در مواجهه با خلافکار نیز باید ابتدا او را نصیحت کنیم و اگر به نتیجه نرسید اجازه داریم سه روز با او قهر باشیم و پس از آن باید شکایتش را به مسئول مدیر ببریم که دیگر رسیدگی بر عمل آن از عهده ما خارج است.

انتهای پیام/60001/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول