اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

دشمن درصدد رواج فساد در جامعه اسلامی است/ تلاش دشمن برای زدودن غیرت در جوانان

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمن درصدد رواج فساد در جامعه اسلامی است، گفت: دشمن تلاش می‌کند غیرت جوانان جامعه را از بین ببرد و می‌خواهند زن را به عنوان نمادی از عروسک در جامعه جلوه دهند.

دشمن درصدد رواج فساد در جامعه اسلامی است/ تلاش دشمن برای زدودن غیرت در جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند، با بیان اینکه عمر انسان مثل برق می‌گذرد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم از این فرصتی که خداوند به ما داده است به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید در هندسه تربیتی خداوند حرکت کنیم، بنابراین در این راه باید تلاش کنیم که به کمال برسیم.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: راضی بودن به معنای گوشه‌ای نشستن و تلاش نکردن نیست، چنانچه رسالت انسان‌ها کار کردن و تلاش است.

* نماد زن مسلمان حجاب است

رضایی‌بیرجندی، عقل را ستون خیمه انسانیت دانست و بر ضرورت کشف استعدادهای انسان تأکید کرد و گفت: خداوند به انسان عقل و اندیشه داده است، بنابراین انسان نباید هیچ کاری را بدون اندیشه و تفکر انجام دهد.

وی افزود: ادبیات ما معارف دین ما است و انسان باید از عبادت غیر خدا که بزرگترین شرک است خلاص شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه نماد زن مسلمان حجاب است، اذعان داشت: 50 درصد تخریب نظام، از طریق حجاب است که دشمن در این زمینه تلاش می‌کند حجاب را از زنان مسلمان بگیرد.

رضایی‌بیرجندی با بیان اینکه دشمن درصدد است که فساد را در جامعه رواج دهد، ادامه داد: همچنین دشمن تلاش می‌کند غیرت جوانان جامعه را از بین ببرد و می‌خواهند زن را به عنوان نمادی از عروسک در جامعه جلوه دهند.

وی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: با توجه به توطئه‌های دشمنان نمایندگان مجلس با آگاهی و بصیرت آیت‌الله جنتی را که عالمی فرهیخته و مجتهد است را برگزیدند.

* آیت‌الله جنتی عالمی متواضع و فروتن در حفظ نظام و آرمان‌های انقلاب است

امام جمعه بیرجند ادامه داد: آیت‌الله جنتی عالمی متواضع و فروتن و از فرزندان امام و انقلاب است که برای حفظ نظام و آرمان‌های انقلاب گام بر می‌دارد.

رضایی‌بیرجندی به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و اذعان داشت: در آستانه تشکیل مجلس شورای اسلامی هستیم و امیدواریم مجلس جدید با درایت و هوشیاری رئیس و هیأت رئیسه را انتخاب کند.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: دغدغه مجلس شورای اسلامی باید پیاده‌کردن اقتصاد مقاومتی و آرمان‌های امام خمینی(ره) بدون هرگونه شاعبه باشد.

رضایی‌بیرجندی آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد را از دیگر رویدادهای هفته جاری اعلام و تصریح کرد: مساجد باید پایگاه علم و کانون نور باشد.

وی با تأکید بر اینکه مساجد باید مفید و انسان‌ساز باشند، خواستار ورود جوانان به مساجد شد.

امام جمعه بیرجند روز جهانی دخانیات، سالروز درگذشت آزاده سرافراز ابوترابی را از دیگر مناسبت‌های هفته جاری عنوان کرد و گفت: آزادگان یادگاران انقلاب در جامعه هستند.

* ضرورت توجه به آرمان‌های امام خمینی(ره) در بین مردم و مسؤولان

رضایی‌بیرجندی تصریح کرد: در آستانه رحلت امام خمینی(ره) قرار داریم و بر ضرورت توجه به آرمان‌های امام در بین مسؤولان و آحاد جامعه تأکید کرد.

وی هدف انقلاب و اسلام را پیاده‌کردن اسلام ناب دانست و اضافه کرد: اسلام ناب با اتحاد و همدلی مردم و مسؤولان محقق می‌شود.

خطیب جمعه بیرجند به اصلی‌ترین دغدغه‌های رهبر کبیر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین دغدغه‌های ایشان پیرامون آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، فحشا، فضای مجازی و غیره است.

رضایی‌بیرجندی با تأکید بر اینکه نباید جامعه به سمت فضاهای پوچ حرکت کند، اضافه کرد: آنهایی که جلودار هستند باید در این صحنه‌ها گام بردارند.

وی بر ضرورت گسترش علم و فرهنگ در جامعه تأکید کرد و گفت: تهی‌شدن نظام از عناصر قدرت از مهم‌ترین اهداف دشمنان است.

انتهای پیام/2248/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول