اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نتایج یک نظرسنجی نشان داد

ائتلافی جدید به رهبری «یعلون» می‌تواند کابینه «نتانیاهو» را شکست بدهد

یک موسسه نظرسنجی تاکید کرد اگر ائتلاف جدیدی به رهبری موشه یعلون وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی ایجاد شود، کابینه نتانیاهو در انتخابات بعدی شکست خواهد خورد.

ائتلافی جدید به رهبری «یعلون» می‌تواند کابینه «نتانیاهو» را شکست بدهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که صهیوینست‌ها معتقدند اگر ائتلاف جدیدی متشکل از «مو شه یعلون» وزیر جنگ مستعفی، «گیدئون سعر» وزیر داخلی سابق و «موشه کهلون» وزیر اقتصاد فعلی رژیم صهیونیستی ایجاد شود، کابینه حزب «لیکود» سرنگون خواهد شد.

به نوشته وبگاه خبری «عاروتص شوع» این نظرسنجی که برای طرف رادیو اسرائیل انجام شد، نشان می‌دهد چنین حزبی می‌تواند در انتخابات بعدی پیروز شده و 25 کرسی «کنست» را بدست آورد که به تبع آن لیکود با نزول به 21 کرسی از اکثریت خارج خواهد شد.

حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اکنون صاحب اکثریت کنست است اما از تشکیل کابینه مستقل و حکومت متحد ناتوان بوده است.

«موسسه نظرسنجی اسمیت» پیش‌بینی کرد در صورت تشکیل شدن چنین ائتلافی که محتمل نیز می‌باشد، همه احزاب با از دست دادن کرسی‌های خود به ارقام ذیل می‌رسند: «یش عتید (آینده آنجاست)» 13 کرسی، لیست مشترک 13 کرسی، «اتحادیه صهیونیست» 11 کرسی، «خانه یهودی» 10 کرسی، «اسرائیل خانه ما» و «یهودیان متحد تورات» 8 کرسی، «شاس» 6 کرسی و «مرتص» 5 کرسی

گیدئون سعر در واکنش به این نظرسنجی طی یک پیام توئیتری نوشت: «محض اطلاع تحلیلگران نظرسنجی‌ها باید بگویم که با وجود استعفا از کابینه اما هنوز حق عضویت در حزب لیکود را پرداخت می‌کنم.»

رژیم صهیونیستی هفته‌های اخیر را در تنش‌های سیاسی میان سران خود طی کرد و نتانیاهو در تلاش بود تا با مذاکرات همزمان با دو حزب اتحاد صهیونیست و اسرائیل بتونا، رهبران آن یعنی هرتزوگ و لیبرمن را وارد کابینه و به وزارت انتخاب کند.

«موشه یعلون» وزیر جنگ سابق بدلیل اختلافاتی که با نتانیاهو پیدا کرده بود جمعه گذشته استعفا داد. نتانیاهو که برای تشکیل کابینه واحد و مستقل ناموفق بوده، بارها تلاش کرد تا با جذب احزاب  مختلف ائتلاف متحدی را برای تقویت سیاست‌های اشغالگرانه رژیم تشکیل دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول