اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان:

ظرفیت‌های نهفته گیلان در اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان گفت: ظرفیت‌های نهفته گیلان در اقتصاد مقاومتی شناسایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

ظرفیت‌های نهفته گیلان در اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری می‌رسد

علی توشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اصول کلی حاکم بر برنامه‌های بسیج سازندگی اظهار کرد: برآورده کردن انتظار مقام معظم رهبری و عمق‌بخشی و کارآمدی نظام از اصول کلی مذکور است.

وی توجه به اولویت نیازهای کشور و فعالیت‌های زمین مانده را از اصول کلی حاکم بر برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: فعالیت‌هایی که استقبال عموم مردم را دربر داشته باشد و به اقتصاد خانواده کمک کند از جمله اصول کلی حاکم بر برنامه‌های بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه زمینه‌سازی و ایجاد سازوکارهای فنی و تخصصی به منظور نقش‌آفرینی بسیجیان در عرصه‌های سازندگی، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی از وظایف این سازمان است، تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های اجرایی فنی و عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، سلامت و خدمات و همچنین فرهنگی و اردوهای جهادی از وظایف سازمان مذکور است.

توشه فراخوانی، آموزش، سازماندهی و ایجاد آمادگی در اعضای گروه به منظور حضور فعال و با نشاط در عرصه‌های سازندگی را از وظایف بسیج سازندگی خواند و بیان کرد: اجرای برنامه‌های ابلاغی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه‌های سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی به عهده سازمان بسیج سازندگی است.

وی بر مشارکت در سازندگی کشور با به‌کارگیری جوانان داوطلب بسیجی در عرصه‌های مختلف سازندگی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی به منظور تقویت فرهنگ کار و تلاش بین جوانان با اجرای برنامه‌های اثربخش و کمک به ارتقای سطح علمی و مهارتی اعضای گروه و دیگر جوانان داوطلب از جمله وظایف بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از سال 92 در استان، خاطرنشان کرد: سال‌های 93 و 94 اجرای پروژه‌های مذکور ادامه داشته و اتفاق‌های خوبی در این زمینه افتاده است.

توشه، اقتصاد مقاومتی را بر مبنای اقتصاد مردمی ذکر کرد و یادآور شد: مردم در افزایش بهره‌وری و تولید ورود کردند و با تسهیلات پرداخت شده، عملکرد خوبی در این زمینه داشتیم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی با دو نگاه کلی مواجه هستیم، اظهار کرد: یک نگاه حاکم در جامعه برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی و رابطه با نقاط مختلف دنیا است و نگاه دوم تقویت و بنیان اقتصاد داخلی مد نظر بوده و برای تحقق این امر راهی به غیر از مردمی کردن اقتصاد نداریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان به ظرفیت‌های بسیار استان برای احیا اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های نهفته گیلان شناسایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

توشه با تأکید بر کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: امر مذکور در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی در استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه خلاقیت پدیده ذهنی است و باید تبدیل به کارآفرینی شود، تصریح کرد: فعال کردن بنگاه‌های زودبازده خانگی از موضوع مهم است و بانوان را باید در اقتصاد مقاومتی دخالت داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان، ترکیب جمعیتی استان را 51 درصد بانوان و 49 درصد آقایان عنوان کرد و گفت: بانوان مدبر هستند و اگر اختیار مالی داشته باشند موفق‌تر عمل می‌کنند.

توشه با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند مدل‌ها را در عرصه‌های مختلف تغییر دهد، خاطرنشان کرد: تغییر در فرهنگ جامعه از برنامه‌های دشمن است.

وی به شناسایی بیش از 300 عنوان شغل برای بانوان در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت مذکور را باید افزایش دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان متذکر شد: بیش از 100 عنوان شغل برای فعالیت بانوان در استان شناسایی شده و از این ظرفیت باید در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

انتهای پیام/84001/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول