اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

باید تا سال 2030 هر سال یک میلیون شغل ایجاد شود/ در سال فقط 2 هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید تا سال 2030 هر سال یک میلیون شغل ایجاد شود.

باید تا سال 2030 هر سال یک میلیون شغل ایجاد شود/ در سال فقط 2 هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، علی ربیعی در جلسه‌ای که با حضور استاندار اصفهان و تعدادی از مدیران و فعالان اقتصادی و صنعتی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این وزارتخانه در بحث شرکای اجتماعی، هم بنا بر کارکرد و هم براساس قانون اشکال مختلف ذینفعان را جمع‌آوری کرده است.

وی با بیان اینکه باید تا سال 2030 هر سال یک میلیون شغل ایجاد شود، گفت: درغیراینصورت تعداد بیکاران اضافه خواهد شود و با توجه به نامناسب بودن وضعیت اقتصادی و معیشتی برخی از دهک‌ها، فقر غذایی و کودکان بازمانده از تحصیل، مشکلات اساسی در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم از آثار رفع تحریم استفاده کنیم، گفت: دولت توانسته است که جلوی منفی شدن برخی آمارها را بگیرد و سعی کرده‌ایم که با حفظ عزت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل تورم دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، دولتی به گروگان گرفته شده از برخی تصمیمات دولت قبل است.

ربیعی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار رشد 5 درصدی اقتصاد وجود دارد ولی انتظار حل کردن اشتغال با این رشد وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین طرح اشتغال فراگیر، پیش‌بینی سه لایه حمایتی برای اقشار کم درآمد، حل مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد و سیاست پرداختن به بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد و گفت: سیاست رفاهی صدقه‌ای را کنار گذاشته‌ایم و با پیش‌بینی سه لایه حمایتی تلاش خواهیم کرد که وضعیت اقشار کم درآمد بهبود یابد و در لایه حمایتی بالا امنیت جامعه را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نقش این وزارتخانه در هماهنگی و تنظیم روابط بین بخشی دستگاه‌های مختلف در بخش اشتغال اعلام کرد: با توجه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکل صندوق بازنشستگان فولاد نیز حل شده است.

ربیعی تصریح کرد: انتقادها در مورد تأمین اجتماعی پذیرفتنی است، اما واقعاً کار سخت و دشواری را پیش‌رو داریم و دکتر روحانی با 60 هزار میلیارد تومان بدهی به تأمین اجتماعی دولت را تحویل گرفت.

وی افزود: در سال فقط 2 هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود که در صورت ایجاد رونق اقتصادی برخی از مشکلات مطرح شده در این زمینه حل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان اصفهان در IT و گردشگری می‌تواند اشتغال زیادی ایجاد کند، افزود و سازمان فنی و حرفه‌ای و بانک‌ها می‌توانند در این زمینه به‌ویژه صنایع دستی نقش مهمی ایفا کنند.

ربیعی در پایان بیان داشت: در بخش خدمات ظرفیت استان بسیار بالاست و باید در نظر داشته باشیم که در آینده اصفهان به هیچ وجه صنایع پر شغل نخواهیم داشت بلکه با پرداختن به صنایع کوچک و همچنین بخش خدمات و فناوری‌های نوین کاهش اشتغال در صنایع بزرگ را جبران کنیم.

واردات بی‌رویه، واحدهای بزرگ صنعتی استان اصفهان را با مشکل مواجه کرده است

رسول زرگرپور نیز در این جلسه اظهار داشت: 10 درصد صنایع بزرگ کشور در استان اصفهان قرار دارد و بر همین اساس نیز 10 درصد بیمه شدگان و کارگران کشور در این استان هستند به عبارت دیگر 10 درصد مخاطبین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصفهان زندگی می‌کنند.

وی افزود: اصفهان با دارا بودن 9 هزار واحد صنعتی، تولید 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد مصالح ساختمانی،60 درصد مصنوعات طلا؛ 25 درصد فراورده‌های نفتی و 15 درصد تولید ناخالص ملی صنعت، در واقع در مسائل کارگری یک قطب کشور بشمار می‌رود.

استاندار اصفهان به بیان ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی پرداخت و گفت: 450 هزار هکتار زمین کشاورزی در اصفهان وجود دارد که یک‌صد هزار هکتار آن به دلیل خشک‌سالی از چرخه  تولید خارج شده ولی تولید محصولات کشاورزی کاهش نیافته است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان در گردشگری حرف اول منطقه و کشور را می‌زند، اظهار داشت: رشد توریسم در این مدت سه برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده این تعداد به یک میلیون نفر برسد.

وی افزود: استان اصفهان گرچه استانی فرهنگی است ولی در کنار آن کاملاً اقتصادی است و نرخ بیکاری در این استان حدود 2 درصد از متوسط کشور بالاتر است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید سهمیه در نظر گرفته شده برای اشتغال استان محقق شده ولی مصوبات شورای اشتغال با تأخیر چند ماه و با مقداری کاهش به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

زرگرپور ادامه داد: در برخی موارد سازمان تأمین اجتماعی مصوبات را نمی‌پذیرد و اعلام می‌کند که این مصوبات باید در مراجع آن سازمان به تصویب برسد، این مسائل باید در تهران حل شود و نباید استان‌ها درگیر آن باشند و اگر مصوب ای به استان‌ها ابلاغ می‌شود باید مسائل و مصوبات آن در تهران حل شده باشد.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری ادعا می‌کنند که آنچه به‌عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند متناسب با آن تسهیلاتی دریافت نمی‌کنند، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید این موضوع را بررسی کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: با ادغام وزارت صنایع در بازرگانی انتظار می‌رفت که متناسب با آن کنترل واردات نیز صورت گیرد ولی در حال حاضر این کنترل انجام نمی‌شود.

زرگرپور تصریح کرد: برخی واحدهای بزرگ صنعتی استان اصفهان، به دلیل واردات بی‌رویه دچار مشکل شده‌اند و این برای استانی که صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه در برخی موارد واگذاری‌های اصل 44 برای استان دردسرساز شده است، گفت: برخی برخوردهای قضایی نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است و هر روز باید مسائل کارگری در استانداری پیگیری شود.

استاندار اصفهان در پایان گفت: خوشبختانه تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی و بسته حمایتی دولت از صنعت بخشی از مشکلات را برطرف نموده که باید از دولت تقدیر شود.

انتهای پیام/63058/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول