اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد:

خریداری تولیدات خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد تا سقف 1.5 میلیون تومان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: علاوه بر تسهیلاتی که برای خرید صنایع دستی تولیدات استان‌ها در نظر گرفته شده، همه تولیدات خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد تا سقف 1.5 میلیون تومان نیز خریداری می‌شود.

خریداری تولیدات خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد تا سقف 1.5 میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد امید عصر امروز در جلسه توسعه اشتغال استان یزد که با حضور دو تن از معاونان کمیته امداد کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه سالانه باید 10 درصد از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد با خودکفایی خانوارها کاسته شود، اظهار داشت: در این راستا علاوه بر ارائه تسهیلات اشتغالزایی، استعدادسنجی نیز صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته 2 میلیون و 250 هزار نفر در طرح استعدادسنجی هدف قرار گرفته‌اند که پیش‌بینی می‌شود از این تعداد یک میلیون نفر قادر به انجام کار و خودکفایی باشند.

امید با بیان اینکه در بحث اشتغال‌زایی ابتدا موضوع آموزش مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این زمینه سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری بسیار خوبی در سطح کشور داشته و درب این سازمان همواره به روی مددجویان کمیته امداد باز بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یکی از مباحث مطرح در امر اشتغالزایی را تامین منابع اعلام کرد و افزود: در سال گذشته 2 هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه، 100 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و برخی منابع نیز از منابع کمیته امداد به امر اشتغالزایی اختصاص یافت.

امید ادامه داد: در سال جاری تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امضا شده که بر اساس این تفاهم‌نامه، مبلغی به ارقام یاد شده اضافه خواهد شد و همه این ارقام در اختیار اشتغال‌های خرد قرار داده می‌شود.

وی، نظارت را نیز در امر اشتغالزایی در کمیته امداد با استفاده از تسهیلات حائز اهمیت خواند و یادآور شد: در کل کشور هزار ناظر طرح‌های خودکفایی مددجویان کمیته امداد را به مدت پنج سال نظارت می‌کنند و تلاش شده با جلوگیری از انحراف در هزینه‌کرد اعتبارات، اشتغال‌ها به ثمر بنشیند.

امید گام بعدی را بازاریابی دانست و اظهار داشت: کمیته امداد در حوزه صنایع دستی حمایت می‌کند و در استان یزد نیز با توجه به ظرفیت بالای این استان در زمینه صنایع دستی، سرمایه‌گذاری جدی خواهد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یادآور شد: سال گذشته از برخی استان‌ها نظیر خراسان جنوبی 27 میلیارد تومان صنایع دستی خریداری شد که این رقم در مجموع و در کل کشور معادل 230 تا 250 میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شده و به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، همه تولیدات خانواده‌ها در حوزه صنایع دستی تا سقف 1.5 میلیون تومان خریداری می‌شود که این رقم تنها برای یک محصول پرداخت می‌شود و در صورتی که چند محصول تولید شود، برای هر محصول این رقم پرداخت می‌شود که البته شامل فرش دستباف نخواهد شد.

امید عنوان کرد: کمیته امداد این تولیدات را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی به فروش می‌رساند و این آمادگی برای خریداری صنایع دستی در یزد نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد همچنین در زمینه کارهای خدماتی نیز آماده سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های کشاورزی است به نحوی که اگر عرصه مناسبی در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، ضمن احداث مجتمع، آموزش‌های لازم نیز به مردم ارائه می‌شود و سپس واحدها در اختیار مردم قرار می‌گیرد که در این راستا برای استان یزد نیز نامه‌ای از سوی رئیس کمیته امداد برای استاندار یزد ارسال شده و برای همکاری اعلام آمادگی شده است.

انتهای پیام/2464/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول