اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

پوررهنما به اردو می رود

آغاز تمرینات پارالمپیکی تنها پاراتکواندوکار ایران از اول تیرماه

بنا به اعلام سرمربی تیم ملی پاراتکواندو تمرینات مهدی پوررهنما، تنها نماینده ایران در رقابت‌های نمادین و آزمایشی این رشته برای پارالمپیک ریو از اول تیرماه آغاز خواهد شد.

آغاز تمرینات پارالمپیکی تنها پاراتکواندوکار ایران از اول تیرماه

به گزارش خبرگزاری فارس،‌حسین مدانلو در گفت‌‌وگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای تمرینات پارالمپیکی تنها پاراتکواندوکار ایران در ریو به گونه‌ای خواهد بود که وی بتواند در اوج آمادگی در این رویداد نمادین حاضر شود، اظهار داشت: البته تنها دیدار نمادین پاراتکواندو در جریان بازی‌های المپیک و مسابقات تکواندوی این بازی‌ها برگزار می‌شود. از همین تک بازی استفاده خواهیم کرد تا پاراتکواندوی ایران را هر چه بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به دوره امتحانات مهدی پوررهنما که به عنوان نماینده پاراتکواندوی ایران در تنها دیدار نمادین این رشته برای پارالمپیک حضور خواهد داشت، تمرینات وی از اول تیرماه به صورت متمرکز در تهران و در قالب تیم ملی آغاز خواهد شد و به دنبال این هستیم که پاراتکواندوکار وزن 75- کیلوگرم (کلاس k44) بتواند حضوری قدرتمند در این رویداد داشته باشد.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در این رابطه ادامه داد: طبق اعلام فدراسیون جهانی یک پاراتکواندوکار روسی حریف مهدی پوررهنما در این دیدار نمادین خواهد بود. البته از این حریف روس شناختی نداریم، اما در مجموع پاراتکواندوکاران روسیه، قدرتمند هستند. بنابراین باید تمرینات پوررهنما به گونه‌ای پیگیری شود که وی بتواند در سه راند مبارزه مقابل حریف روسی خود از نظر بدنی کم نیاورد. باید بگویم پوررهنما هم ورزشکار باهوشی است و برنامه‌های فنی را خیلی خوب اجرا می‌کند. وی هماهنگی لازم را با کادر فنی دارد که همین موضوع می‌تواند در نتیجه‌گیری تعیین‌ کننده باشد.

مدانلو تاکید کرد: به دنبال این هستیم که در تنها دیدار نمادین پاراتکواندو المپیک دست پر به کشور برگردیم. درست است که این یک دیدار نمادین است، اما احتمالا به خاطر سطح مسابقات در آن مدال هم توزیع می‌شود و ما به دنبال این هستیم خوشرنگ‌ترین مدال را از آن خود کنیم.

وی همچنین در مورد ملاک انتخاب پوررهنما و حریف روسی وی برای حضور در دیدار نمایشی پاراتکواندوی پارالمپیک، گفت: پاراتکواندوی ایران طی چند سال گذشته همواره از حضور در مسابقات مختلف دست پر برگشته است و همین موضوع نظر فدراسیون جهانی را برای انتخاب یکی از شرکت‌ کنندگان در دیدار نمایشی پاراتکواندو به ایران معطوف کرد و از آن جهت که پوررهنما بعد از کسب مدال طلا در مسابقات جهانی 2012 توانست این مدال را در رقابت‌های جهانی 2014 و 2015 هم تکرار کند، وی برای این مبارزه انتخاب شد. از طرفی از آنجا که روس‌ها چند سال متوالی قهرمان جهان در بخش تیمی بوده‌اند، حریف پوررهنما در این مبارزه هم از این کشور انتخاب شده است.

سرمربی تیم ملی تکواندو در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو در مورد مسابقات قهرمانی قاره آفریقا که چندی پیش تیم ایران با شرکت در آن موفق به کسب عنوان قهرمانی شد نیز توضیح داد و گفت: این اولین دوره رقابت‌های قهرمانی آفریقا بود که سطح آن نسبت به دوره نخست مسابقات قهرمانی آسیا خیلی بالاتر بود. تمام کشورها با آمادگی خوبی در این رویداد شرکت کرده بودند که خوشبختانه تیم ما در میان آنها به نتایج خوبی دست یافت. پاراتکواندوی ایران به دنبال ارتقای رنکینگ ورزشکاران ملی‌پوش است و ما با حضور در این رقابت‌ها به یکی از اهدافمان در این زمینه دست یافتیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول