اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کارگزاری‌های بیمه اجتماعی گلپایگان خبر داد

عضویت 3 هزار خانوار روستایی گلپایگان در صندوق بیمه روستایی و عشایری

مدیر کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان گلپایگان گفت: حدود 3 هزار خانوار روستایی شهرستان گلپایگان عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند.

عضویت 3 هزار خانوار روستایی گلپایگان در صندوق بیمه روستایی و عشایری

جعفر کامرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان با اشاره به اینکه کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال 84 تشکیل شده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه صندوق، بیمه‌شدگانی که حداقل 65 سال سن و 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند از مزایای مستمری بازنشستگی برخوردار خواهند بود.

وی با بیان اینکه  فراهم شدن شرایط عضویت برای کشاورزان ساکن در شهرستان‌ها و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر از جمله اقدامات خوب و مؤثر در دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: در این طرح افرادی که تحت پوشش دیگر صندوق‌های بیمه‌ای نباشند می‌تواند از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بهره‌مند شوند.

مدیر کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان گلپایگان رقم پرداخت سالانه حق بیمه برای متقاضیان را بستگی به سطح  درآمد انتخابی بیمه شده عنوان کرد و گفت: دو سوم حق بیمه اعضای این صندوق توسط دولت جهت حمایت روستائیان و کشاورزان پرداخت می‌شود.

کامرانی گفت: محدودیت سنی که در این زمینه برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر وجود داشت لغو شد و این امر زمینه را برای گسترش این بیمه در شهرستان‌ها فراهم آورد.

وی با بیان اینکه برخورداری از مزایای صندوق منوط به تداوم برقراری ارتباط بیمه شده با صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان و عشایر است، اظهار داشت: هر بیمه شده در بدو ورود می‌تواند یکی از سطوح درآمدی 8گانه را به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه خود انتخاب کند.

کامرانی تصریح کرد: پرداخت مستمری برای بازماندگان بیمه‌شدگان فوت شده و مستمری از کار افتادگی حادثه دیدگان منوط به گذشت حداقل 90 روز از زمان اولین پرداخت بیمه‌شدگان است.

مدیر کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان گلپایگان گفت: بیمه‌شدگان این صندوق باید پس از پایان دوره یک ساله از زمان پرداخت حق حداکثر تا پایان نخستین ماه پس از آن نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر 187 خانوار روستایی به دلیل فوت سرپرست خانوار که بیمه شده این صندوق بوده‌اند، افراد تحت تکفل آنان مشمول دریافت مستمری ماهیانه بازماندگان این صندوق هستند، همچنین تعداد 8 خانوار روستایی از مستمری ماهانه از کارافتادگی برخوردار هستند.

کامرانی خاطر نشان کرد: حدود 3 هزار خانوار  روستایی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که  این افراد بالغ بر 75 درصد جمعیت ساکنین روستاهای شهرستان که فاقد بیمه بوده‌اند را تشکیل می‌دهند.

مدیر کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان گلپایگان بیان کرد: بر اساس سرشماری سال 90 حدود 16 هزار نفر جمعیت  در 43 روستا و آبادی در شهرستان گلپایگان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/63071/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول