اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان گلستان:

غنی‎سازی اوقات فراغت مانع فرصت‎سوزی می‎شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به اینکه اوقات فراغت منحصر به فصل تابستان نیست با تاکید بر لزوم برنامه‎ریزی برای قشر جوان در ایام مختلف سال گفت: غنی‎سازی اوقات فراغت مانع فرصت‎سوزی می‎شود.

غنی‎سازی اوقات فراغت مانع فرصت‎سوزی می‎شود

محمود متقی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان متولی اصلی امور جوانان نیست بلکه فعالیت‎هایی مربوط به جوانان را از ستاد امور جوانان رصد و مطالبه می‎کند.

وی غنی‎سازی اوقات فراغت در حوزه جوانان را موضوعی فرابخشی دانست و تصریح کرد: 22 دستگاه اجرایی متولی غنی‎سازی اوقات فراغت جوانان هستند و اداره کل ورزش و جوانان در حوزه برنامه‎های ورزشی نقش اصلی را دارد.

* محورهای 9 گانه اوقات فراغت جوانان مشخص شد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به اینکه برنامه‎ریزی برای اوقات فراغت منحصر به فصل تابستان نیست، افزود: برنامه‎های فراغت در طول سال اجرا می‎شود و در تابستان بحث غنی‎سازی نیز مطرح می‎شود.

متقی با بیان اینکه محورهای 9 گانه اوقات فراغت جوانان در جلسه‎ای با مقامات استان گلستان بررسی شد، گفت: بر این اساس وظیفه دستگاه‎های متولی مشخص شده است، برنامه‎های ورزشی، تفریحی، آموزشی و مذهب  در اولویت برنامه‎های فراغتی جوانان قرار گرفته است.

وی افزود: همه دستگاه‎های اجرایی برنامه‎های پیش‎بینی شده برای غنی‎سازی اوقات فراغت را باید تا 20 خرداد به ستاد ساماندهی امور جوانان اعلام کنند.

* برنامه‎های فراغت برای روستا و شهر پیش‎ینی شده است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به اینکه برنامه‎های فراغت برای روستاها و شهرها تعیین شده است، اظهار کرد: جوانی یک فرصت است با توجه به مسئولیت‎پذیری، تربیت‎پذیری و جامعه‎پذیری جوانان رسالت مسئولان سنگین‎تر می‎شود که برای ارتقاء حوزه جوانان برنامه‎ریزی کنند.

متقی بیان کرد: اگر از فرصت اوقات فراغت جوانان برای غنی‎سازی استفاده شود آینده خوبی برای آنان رقم خواهد زد در غیر اینصورت فرصت تبدیل به تهدید می‎شود.

* خانواده‎ها فرزندان خود را برای شرکت در برنامه‎های فراغت اجبار نکنند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به کارکردهای اوقات فراغت گفت: جوانان باید از برنامه‎های اوقات فراغت احساس لذت و آرامش کنند و برای شرکت در این برنامه‎ها انتخاب آزاد و داوطلبانه داشته باشند.

متقی از خانواده‎ها خواست تا فرزندان خود را برای شرکت در برنامه‎های ورزشی، علمی و هنری اجبار نکنند بلکه جوانان طبق علاقمندی خودشان در این برنامه‎ها حضور یابند.

انتهای پیام/83001/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول