اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

شاخصه مهم انقلابی بودن ملت ایران مورد هجمه دشمن است

امام جمعه موقت فردوس گفت: امروز شاخصه مهم انقلابی بودن ملت ایران مورد هجمه دشمن است.

شاخصه مهم انقلابی بودن ملت ایران مورد هجمه دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا کامجو ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فردوس، اظهار داشت: ماه رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است و فقط خداوند می‌داند که در این ماه به چه اندازه رشد، تعالی و برکت نهفته است.

وی میوه و ثمره روزه‌داری را تقوا دانست و افزود: یکی از بالاترین و بافضیلت‌ترین اعمال در ماه مبارک رمضان، دوری از گناه است و انسان باید در ماهی که ماه قرآن نامیده شده خود را از گناهان دور بدارد و به درگاه خداوند بزرگ توبه کند.

امام جمعه موقت فردوس تصریح کرد: امروز بشر به شدت نیازمند قرآن است، چراکه در خلأ بی‌هویتی و سرگشتگی به سر می‌برد و با قرآن است که انسان عزت و قدرت پیدا می‌کند و برای او رفاه مادی حلال پیش می‌آید.

کامجو وظیفه هر انسانی در قبال قرآن را خواندن، فهمیدن و عمل به دستورات قرآن دانست و یادآور شد: اگر دنیای اسلام به قرآن عمل کند در اوج عزت خواهد بود و هیچ احدی جرئت تعرض به جامعه مسلمانان را نخواهد داشت.

وی با اشاره به 26 خردادماه 1344 سالروز شهادت مجاهدان دلیر اسلام، عاملان اعدام انقلابی حسنعلی منصور، گفت: با فرهنگ شهید و شهادت انسان می‌تواند در مسیر تقوا حرکت کند و اگر جامعه از فرهنگ شهید و شهادت غافل شود کم‌کم رنگ تقوا از جامعه رخت برمی‌بندد.

امام جمعه موقت فردوس همچنین با اشاره به هفته جهاد کشاورزی، افزود: مسؤولان ما باید انقلابی و جهادی عمل کنند، چراکه دشمن درصدد است از این طریق به کشور ما ورود پیدا کند، بنابراین جهاد کشاورزی نیز باید با حمایت از کارگاه‌های مختلف تولیدی، صدور مجوز و حمایت از تولیدات کشاورزان و دامداران به عرصه تولید و اقتصاد کمک کند.

کامجو همچنین به سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی به فرمان امام(ره) در سال 1359 اشاره و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیوار طاغوت شکسته شد که در پس این دیوار خرابه‌هایی وجود داشت و مهم‌ترین این خرابه‌ها، فرهنگ غربی بود که باید تغییر پیدا می‌کرد بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

*بهترین راه برای ترویج فرهنگ اسلامی، مسجد است

وی بهترین راه برای ترویج فرهنگ اسلامی را مسجد عنوان کرد و یادآور شد: باید محوریت کارهای فرهنگی در هر محل و هر شهری، مسجد باشد و هر کاری در هر نقطه‌ای بدون تأثیرپذیری از مسجد انجام شود کاری بیهوده است.

امام جمعه موقت فردوس مسجد را سنگر دفاع از اسلام دانست و گفت: دشمنان از انقلابی بودن ملت ایران می‌ترسند و دشمنان به واسطه انقلابی بودن نهضت و ملت ما شکست خورده‌اند و می‌دانند که رشد و تعالی کشور ایران در تمام عرصه‌ها به برکت همین تفکر انقلابی ما بوده است.

کامجو با اشاره به اینکه امروز شاخصه انقلابی بودن ملت ایران مورد هجمه دشمن است از مسؤولان خواست که انقلابی عمل کنند و بدانند که مهم‌ترین شاخصه مسؤولیت آنها در محضر نائب امام زمان(عج) و رهبری همین انقلابی بودن است.

وی به 27 خردادماه سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند به این بانوی بزرگوار برکات زیادی عنایت کرد و ایشان یکی از چهار زن برتر بهشتی است که از نخستین ایمان آورندگان به پیامبر اکرم(ص) بود که هیچ تهدید و سختی نتوانست ذره‌ای از ایمان او بکاهد.

انتهای پیام/69007/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول