اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آماری عجیب از احداث سد در اردبیل منتشر شد

سدهای 30 ساله در اردبیل/ سدهایی که در حسرت آبگیری ماندند

سدهای احداثی در استان اردبیل با عمر بیش از 30 سال همچنان در پیچ و خم تکمیل و افتتاح هستند.

سدهای 30 ساله در اردبیل/ سدهایی که در حسرت آبگیری ماندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بین پروژه‌های عمرانی استان اردبیل به‌رغم شعاری که در دولت یازدهم مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام داده شده، تکمیل سدهای زیربنایی همچنان در حد حرف باقی مانده و مردم دیگر از شنیدن وعده‌هایی مبنی بر تکمیل و آبگیری سدها که همه ساله به گوششان می‌خورد، ناامید شده‌اند.

اما در این بین سد عمارت، گیوی و بفراجرد با بیشترین سن اجرایی در حالی که عمرشان رو به اتمام است، هنوز افتتاح نشده‌اند.

در این بین کهنسال‌ترین سد، سد گیوی(کوثر) است که با عمر بیش از 12 ساله همچنان در انتظار تکمیل شدن است و همه ساله شایعه آبگیری و راه‌اندازی آن در فصل تابستان به گوش‌ می‌رسد اما خبری از افتتاح رسمی نیست.

سد 12 ساله گیوی که دولت تدبیر و امید نیز وعده تکمیل آن را داده هر روز به جای پیشرفت فیزیکی تندتر، روند معکوس به خود می‌گیرد به طوریکه با پیشرفت 90 درصد باز هم این دولت شعار افتتاح آن را می‌دهد اما بعید به نظر می‌رسد با این اوضاع و احوال اعتبارات این پروژه به این زودی‌ها افتتاح شود.

اما داستان غم‌انگیز سد عمارت که پروژه اجرایی آن از سال 85 شروع شده، سال‌ها در بوته فراموشی بوده ولی یک سالی است که با عنایت مقام معظم رهبری در تزریق اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی، این پروژه جان گرفته ولی بعید است به این زودی‌ها افتتاح شود چرا که این پروژه تنها 40 درصد پیشرفت دارد و به عنوان عظیم‌ترین سد خاکی استان باید عمری نوح داشت تا افتتاح این پروژه را نیز مشاهده کرد.

اما بلاتکلیفی سد کلاسر و گلایه‌های مردمی را که کنار بگذاریم و ده‌ها سد کوچک و بزرگ دیگر که بلاتکلیف به حال خود رها شده‌اند، سد بفراجرد در جنوب استان اردبیل هشت سالی است که شروع شده و دولتمردان تدبیر و امید نیز وعده افتتاح آن را در سال 95 می‌دهند در حالی که بعید است این پروژه نیز با این شرایط اجرایی و پیشرفتی که به آن مبتلا شده به این زودی‌ها قابلیت افتتاح داشته باشد.

در حالی روند کند سدسازی در استان اردبیل رخ نموده که در سایر استان‌ها پروژه‌های سدسازی با سرعت و یک عملکرد و کارآیی متفاوت اجرایی و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/62010/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول