اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

حضرت خدیجه(س) نقش بی‌بدیلی در تثبیت حاکمیت دین الهی داشت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: حضرت خدیجه(س) نقش بی‌بدیلی در تثبیت حاکمیت دین الهی داشت.

حضرت خدیجه(س) نقش بی‌بدیلی در تثبیت حاکمیت دین الهی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اردبیل با محوریت پاسداشت نام و یاد حضرت خدیجه‌(س) به عنوان نخستین بانوی بزرگ اسلام و مبلغ و مروج مکتب الهی برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به شخصیت بی‌نظیر حضرت خدیجه(س) در همراهی با نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) به عنوان اولین زنی که به اسلام ایمان آورد و با تمام سرمایه‌های خود از اسلام و پیامبر الهی حمایت کرد، نقش بی‌بدیلی را در تثبیت حاکمیت دین الهی در شعب جزیره عربستان داشت که به تدریج شاهد توسعه و گسترش فرهنگ ناب اسلامی و دینی هستیم که تاکنون نتایج خوبی را نیز به همراه داشته است.

وی با یادآوری اینکه زنان ما امروز باید به شخصیت‌های بی‌نظیری همچون حضرت خدیجه(س) و تربیت یافته دامان او همچون حضرت فاطمه زهرا(س) افتخار کنند، تصریح کرد: در مجالس و محافل مختلف ضرورت دارد تبیین شخصیت، منزلت و جایگاه این زنان فداکار در مکتب اسلام بیش از گذشته بازگو شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در ماه مبارک رمضان برگزاری برنامه‌های مختلفی را در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه از جزءخوانی قرآن تا ادعیه،‌ تفسیر، تلاوت کلام الهی، مسابقات قرآنی،‌ سخنرانی‌ها و همچنین همایش‌ها و نشست‌های مناسبتی را شاهد هستیم که تا آخر ماه مبارک رمضان در امامزاده‌های شاخص استان این برنامه‌ها با حال و هوای معنوی‌تر برگزار می‌شود.

قیامی افزود: ویژه برنامه‌های سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با محوریت خدیجه مادر امت برگزار می‌شود تا یار و همراه همیشگی نبی مکرم اسلام(ص) که سنگ صبور آن حضرت در حوادث مختلف تاریخی بوده مورد تکریم و تجلیلی شایسته قرار گیرد.

علاوه بر امامزاده‌ها و بقاع متبرکه همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه(س) در شهرهای مختلف استان برنامه‌هایی در تکریم و تجلیل این بزرگ بانوی اسلام برگزار شده و شرکت‌کنندگان یاد و خاطره یار و همراه نبی مکرم اسلام را گرامی داشتند.

انتهای پیام/62001/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول