اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آیت‌الله مقتدایی:

«طلاب» آموخته‌های خود را به جامعه عرضه کنند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: طلاب آن علومی را که در حوزه‌ها فرا می‌گیرند، قلم به دست گرفته و آن‌ها را در معرض افکار عمومی قرار دهند تا به وسیله قلم که یک نوع تبلیغ مؤثر است، خدمات حوزه‌های علمیه را معرفی کنند.

«طلاب» آموخته‌های خود را به جامعه عرضه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در بازدیدی که شب گذشته(یکشنبه 30 خرداد ماه) از بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم داشت، گفت: الحمدلله کارهای قرآنی در حوزه‌های علمیه به صورت فراوان انجام شده است و هر کدام منشاء ثمرات خوب و مفیدی برای ملت شریف و عزیز بوده، مخصوصاً برای جوانان و دانشگاهیان خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه کرده است.

وی افزود: اهمیت بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم این است که خدمات قرآنی که در حوزه انجام می‌شود را جمع‌آوری کرده و یکجا در معرض نمایش قرار می‌دهد و مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته است. خوشبختانه امسال، استقبال از نمایشگاه قرآن به ویژه این بخش از سال‌های قبل، فراگیرتر بوده است لذا این موضوع بیانگر آن است که مردم علاقه‌مند هستند و استقبال می‌کنند و پی‌گیری این مباحث برای آن‌ها مفید بوده و از همین رو مطابق سلیقه و نیاز خویش به بخش‌های مختلف حوزوی مراجعه می‌کنند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه درباره فعالیت حوزویان در راستای رفع نیاز مخاطبان بیان داشت: طلاب عزیز تأکید می‌کنم آن علومی را که در حوزه‌ها فرا می‌گیرند قلم به دست گرفته و آن‌ها را در معرض افکار عمومی قرار دهند، همچنین به وسیله قلم که یک نوع تبلیغ مؤثر است خدمات حوزه‌های علمیه را جمع‌آوری کرده و در معرض دید افراد بگذارند، زیرا این یک خدمت بسیار بزرگی در علم اسلام و یک تبلیغ فراگیری است که از طلاب گرامی انتظار می‌رود نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم وجود بخش مشاوره در بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: چندین سال است که قضیه مشاوره در بخش حوزوی به صورت فعال حضور داشته و افراد بسیاری به این بخش مراجعه دارند و البته به سایر مراکز مشاوره نیز رجوع داشته و آن را با مشاوره بخش حوزوی مقایسه می‌کنند، به طور کلی با مراجعات و نیازهایی که داشته‌اند دریافته‌اند مشاوره بخش حوزوی، مشاوره‌هایی بسیار علمی و در حد بالا مطابق با واقع است.
آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: از طرفی هم به دلیل اینکه عموم مردم به مشاوره‌های بخش حوزوی اعتماد دارند، بعد از اینکه در موضوع مدنظرشان به نتیجه ‌رسیدند آن را به دیگران انتقال می‌دهند بنابراین این استقبال، استقبالی است که به حقیقت نزدیک است، بنده فکر می‌کنم إن‌شاءالله روز به‌ روز بخش مشاوره حوزوی گسترش بیشتری نسبت به قبل داشته باشد، زیرا استادان و مشاوران این بخش با عشق، علاقه و با خلوص نیت، در پاسخگویی به مراجعان مختلف تلاش می‌کنند و إن‌شاءالله هم مؤثر باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول