اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس از نمایشگاه قرآن گزارش می‌دهد

از حضور پرشور مردم تا شبی خاطره‌انگیز/ بخش کودک و نوجوان پرمخاطب‌ترین

آخر هفته بهترین زمان برای تفریح و دور هم بودن خانواده‌ها است. بسیاری از مردم قرآن‌دوست کشورمان هم امشب نمایشگاه بین‌المللی قرآن را برای کنار هم بودن انتخاب کردند که در این بین حضور کودکان و نوجوانان بسیار پرشور بود.

از حضور پرشور مردم تا شبی خاطره‌انگیز/ بخش کودک و نوجوان پرمخاطب‌ترین

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 24 خردادماه در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد. در این دوره از برگزاری نمایشگاه شاهد تغییراتی درمحتوا و برنامه‌ریزی هستیم به طوری که می‌توان ادعا کرد بسیاری از نواقص دو دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی قرآن برطرف شده و مسئولان حتی در طول برپایی نمایشگاه برای بهبود آن تلاش می‌کنند.

با توجه به اینکه شعار «به سوی فهم قرآن» برای این دوره از نمایشگاه انتخاب شده است، می‌توان تلاش برای تحقق آن را در بسیاری از بخش‌ها و غرفه‌ها مشاهده کرد البته درست است که برای فهم قرآن نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم اما تلاش مسئولان نمایشگاه برای محقق ساختن این شعار ستودنی است.

 

 

 

یکی از بخش‌هایی که بیش‌تر به این مبحث پرداخته و تخصصی وارد شده است، بخش «فهم و تدبر در قرآن» است که با نصب تابلوهایی مفهومی افراد را تشویق به حرکت به سوی مقدمات درک آیات الهی می‌کند.

محمود حاتمی یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با فارس با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، می‌گوید: خیلی خوشحالم که نمایشگاه قرآن امسال در مصلا برگزار می‌شود. امسال این نمایشگاه سرشار از برنامه‌های مختلف به ویژه برای کودکان و نوجوانان است. از مردم عزیزمان می‌خواهم با بازدید از نمایشگاه و استفاده از بخش‌های مختلف آن در این ماه پرفضیلت انس بیشتری با قرآن بگیرند چرا که حضور در غرفه‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه ما را به تفکر در آیات الهی سوق می‌دهد.

 

 

حسین محمودی یکی دیگر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه که به غرفه‌مربوط به عدم خرید محصولات خارجی آمده بود، می‌گوید: این بخش برایم از جذابیت خاصی برخوردار است. اگر ما واقعا به دستورات الهی عمل کنیم و مطالبات مقام معظم رهبری را در زندگی به کارگیریم به طور حتم جامعه‌ای موفق خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف نمایشگاه برای من و دوستانم شبی پرخاطره رقم زد، می‌افزاید: برنامه‌هایی که با مشارکت بازدیدکنندگان اجرایی می‌شود بسیاری خاطره‌انگیز بود به طوری که من دوست دارم هر شب از نمایشگاه بازدید کنم. البته نواقصی هم داشت که خاطره‌های خوشی که برای ما رقم زد ان‌ها را کمرنگ می‌کند.

 

 

حال که بیش از نیم از برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سپری شده، با توجه به اینکه امروز آخر هفته است حضور پرشور مردم قرآن دوست کشورمان از همان ساعات ابتدایی برپایی نمایشگاه قرآن مثال زدنی است به طوری که از ساعت 16:30 یعنی حدود 30 دقیقه قبل از آغاز نمایشگاه جمع کثیری از مردم پشت درب ورودی شبستان منتظر گشوده شدن درب‌ها بودند.

هر چه به ساعات پایانی نمایشگاه نیز نزدیک‌تر می‌شویم بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده می‌شود. در ساعت افطار نیز بسیاری از مردم در بیرون از فضای شبستان در فضایی گرم و صمیمی سفره‌ها افطاری ساده را پهن کرده بودند و با دعا برای فرج امام زمان(عج) افطار کردند.

 

 

حضور کودکان و نوجوانان در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا حدی است که بخش کودک و نوجوان را می‌توان یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های این دوره از نمایشگاه برشمرد.

 

 

امشب حضور پرشور مردم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نشان می‌دهد که آن‌ها در آخر هفته حضور در این فضای معنوی را برای درکنارهمبودن انتخاب کرده‌اند تا علاوه بر استفاده از این فضای معنوی بتوانند درک بهتری از ماه مبارک رمضان و فهم کلام وحی داشته باشند.

به گزارش فارس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جمعه 4 تیرماه نیز از ساعت 17 در مصلای امام خمینی(ره) میزبان مردم قران دوست کشورمان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول