اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره برق گلپایگان خبر داد

برق رایگان، پاداش 4 ساعت خاموشی پمپ‌ آب کشاورزی در گلپایگان

مدیر اداره برق گلپایگان گفت: برق رایگان، پاداش 4 ساعت خاموشی پمپ‌ آب کشاورزی در ساعت پیک مصرف برق است.

برق رایگان، پاداش 4 ساعت خاموشی پمپ‌ آب کشاورزی در گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، شاپور حدادی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مدیریت بهینه مصرف برق در سه سال اخیر طرح تشویقی برای مشترکین مصارف برق صنعتی، کشاورزی، دامداری، مرغداری‌ها و...  در ساعات اوج بار مصرف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف برق در ساعت اوج بار هزینه‌های زیادی را به نیروگاه‌های برق  وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: برای هر کیلووات ساعت تولید برق حدود هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

مدیر اداره برق گلپایگان اذعان کرد: مدیریت مصرف نه تنها سبب کاهش انرژی برق مصارف خانگی و صنعتی می‌شود بلکه عدم آلودگی محیط زیست را نیز به همراه دارد.

وی با تشکر از همکاری و استقبال خوب کشاورزان از طرح خاموشی چاه‌های برق کشاورزی در ساعات پیک مصرف در سه سال اخیر، عنوان کرد: ضرورت مدیریت مصرف برق در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.

حدادی‌پور تصریح کرد: مشترکین  بخش کشاورزی، دامداری، مرغداری‌ها و... از تاریخ  15 خردادماه تا 15 شهریورماه در ساعات اوج مصرف (11 صبح تا 15 عصر) با خاموش کردن 4 ساعته تجهیزات برقی علاوه بر برق رایگان در 20 ساعت دیگر از پاداش ریالی نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: شایان ذکر است در این مدت 4 ساعت همکاری، در هر دوره 31 روزه فقط به مقدار kwh 150 برای استفاده یخچال و.... مجاز هستند.

مدیر اداره برق گلپایگان اظهار کرد: صنایعی که ژنراتور در اختیار دارند می‌توانند پس از عقد قرارداد و نصب کنتور توسط اداره برق بر روی ژنراتور آن‌ها، علاوه بر دریافت گازوئیل مورد نیاز به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی، 150 تومان دریافت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین اگر تعمیرات و تعطیلات صنایع در تابستان در بازه زمانی ماه‌های تیر و مرداد به مدت حداقل 5 روز و حداکثر دو ماه انجام شود به صورتی که در این دوره  10  تا 100 درصد از متوسط مصرف 3 ماهه قبل خود را به انتخاب خود کاهش دهند، پاداش همکاری دریافت کنند.

حدادی پور اذعان داشت: آب و هوای شهرستان گلپایگان معتدل است؛ بنابراین استفاده از کولرگازی که برای آب و هوای شرجی مناسب است ضروری نیست و در صورت استفاده از کولرگازی، حداقل در ساعات اوج بار مصرف خودداری شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری  233 مشترک جدید به مشترکین برق اضافه  شده است، ادامه داد: از این تعداد 154 مشترک خانگی که 143 شهری و 11 روستایی، 14 مشترک عمومی، 26 مشترک کشاورزی، 1 مشترک تولیدی، 33 مشترک سایر مشترکین را تشکیل  می‌دهند که در حال حاضر 49 هزار و 972 مشترک برق در شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/63071/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول