اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان:

اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح فرهنگ تولید است

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح فرهنگ تولید و مصرف است.

اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح فرهنگ تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی توشه ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی این شهرستان با اشاره به اینکه 12 شرط برای تحقق یک شغل نیاز است اظهار کرد: اگر فعالیت‌ها استمرار داشته باشد می‌توانیم بگوییم شغل ایجاد شده است.

وی به فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای سازندگی و محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: محرومیت از نگاه ما تنها اقتصادی نیست و محرومیت در عرصه‌های مختلف تعریف می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فقر در اقتصاد، فرهنگ و ... وجود دارد، تصریح کرد: نگاه ما در عرصه مذکور بسیار فراتر از خدمات‌رسانی عمرانی است.

توشه از اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای افزایش بهره‌وری و تولید در گیلان خبر داد و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح در فرهنگ تولید و مصرف است.

وی به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی گیلان از سال 92 در این استان اشاره کرد و افزود: سال‌های 93 و 94 فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان ادامه داشت و اتفاق خوبی در این زمینه افتاده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید اقتصاد مردمی باشد، خاطرنشان کرد: مردم در راستای افزایش بهره‌وری و تولید ورود کردند و پرداخت تسهیلات در این راستا انجام شده است.

توشه به نگاه کلی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: نگاه حاکم در جامعه برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی با نقاط مختلف دنیا و تقویت بنیان اقتصادی داخلی است و راهی به غیر از مردمی کردن اقتصاد در داخل کشور نداریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای احیای اقتصاد در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم ظرفیت‌های نهفته استان شناسایی شده و به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان، کارآفرینی در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم عنوان کرد و افزود: خلاقیت پدیده ذهنی است و باید تبدیل به کارآفرینی شود.

توشه با اشاره به فعال کردن بنگاه‌های زودبازده خانگی در گیلان، بیان کرد: 51 درصد از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و می‌خواهیم بانوان را در اقتصاد مقاومتی دخالت دهیم.

وی، بانوان را افرادی مدبر خواند و تصریح کرد: اگر بانوان اختیار مالی داشته باشند موفق‌تر عمل می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول