اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غبار بی‌تدبیری بر چهره مهدی‌شهر نشست

متکدیان سمج؛ عاملان خلق تصاویری نازیبا در مهدی‌شهر

شهرستان مهدی‌شهر در سال‌های اخیر با پدیده‌ای به نام متکدیان سمج مواجه شده است که زیبنده این شهر نیست.

متکدیان سمج؛ عاملان خلق تصاویری نازیبا در مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، در برخی از کوچه و خیابان‌های شهر مهدی‌شهر که قدم می‌زنیم، با پدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد به نام متکدیان سمج!

وجود این معضل اجتماعی سیمای شهر مهدی‌شهر را در ورودی و کوچه‌ پس‌ کوچه‌های شهر برای ذائقه هر مسافر و شهروندی بسیار تلخ ترسیم می‌کند.

مردم نیز نمی‌توانند از کنار نیازمندی که در خیابان‌های شهر می‌بینند، به‌راحتی عبور کنند و اکثریت مردم به متکدیان در شهر کمک‌های نقدی می‌کنند و این متکدیان در شهر از شما می‌خواهند تا آنها را یاری کنید، اما به‌راستی آیا آنها نیازمندان واقعی در جامعه هستند؟

برخی از متکدیان در مهدی‌شهر به‌صورت حرفه‌ای به تکدی‌گری می‌پردازند و تکدی‌گری تبدیل به اشتغالی برای آنها شده است و نیازمندان واقعی نیستند و می‌توان از آنها به عنوان متکدیان سمج نام برد و برخی از این متکدیان از احساسات نوع‌دوستانه مردم سودجویی می‌کنند و این عمل و رفتار آنها سبب خواهد شد که مردم به سبب عدم شناخت متکدی واقعی از غیرواقعی، حتی به متکدیان واقعی کمکی نکنند.

در رسانه‌ها می‌خواندیم که شخص مهندسی قرار بود داماد شخصی شود، این شخص با یک شرط پذیرفت، آن شرط نیز این بود که یک هفته همراه همسر و پدر همسر آینده خود در جامعه تکدی‌گری کند، پس از گذشت یک هفته مهندس در گوشه‌ای نشست و زارزار گریست، پدر همسر آینده‌اش علت را جویا شد و فکر کرد که به سبب تکدی‌گری شاید ناله می‌زند، اما مهندس گریه می‌کرد و می‌گفت به سبب عمر هدررفته‌ام درگذشته و در مهندسی گریه می‌کنم.

حتی در برخی از موارد در شهر مهدی‌شهر مشاهده‌ شده است که برخی از متکدیان از افراد غیربومی هستند، به نظر می‌رسد این افراد برای حفظ آبرو و شناخته نشدن وضعیت خود در شهرها جابه‌جا می‌شوند.

حضور متکدیان در خیابان‌های شهر مهدی‌شهر، سیمای شهر را زشت و ناپسند می‌کند و نیازمندان واقعی باید تحت‌نظر و حمایت سازمان‌های نیکوکاری مردم‌نهاد قرار گیرند.

شهروندان مهدی‌شهری باید بدانند که کمک به متکدیان در خیابان‌های شهر اقدام درستی نیست و کمک‌های خود را از طریق مراجع رسمی از جمله بهزیستی و کمیته امداد مهدی‌شهر به دست نیازمندان واقعی برسانند و متکدیانی که نیاز به یاری‌رسانی دارند به این نهادها معرفی شوند تا هزینه‌های لازم از سوی این نهادها به متکدیان واقعی برسد.

مردم مهدی‌شهر نیز باید احساسات و عواطف نوع‌دوستی خود را در مقابله با چنین افرادی در سطح شهر کنترل شود.

تکدی‌گری در شهر مهدی‌شهر به‌نوعی ایجاد مزاحمت برای مردم شهر است و مزاحمت برای مردم از جرائم مشهود بوده و باید با آن مطابق قانون برخورد شود.

دفتر خبرگزاری فارس در استان سمنان نیز این آمادگی را دارد تا اقدامات مدیران دستگاه‌های اجرایی را در ساماندهی متکدیان در مهدی‌شهر انعکاس دهد.

-----------------------------

یادداشت از: ناصر مؤمنیان

-----------------------------

انتهای پیام/74016/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول