اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خبر داد

تحصیل بیش از 3 هزار دانش‌آموز سمنانی در کلاس‌های درس چندپایه

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از 3 هزار دانش‌آموز استان در مقطع ابتدایی در کلاس‌های درس چندپایه مشغول تحصیل هستند.

تحصیل بیش از 3 هزار دانش‌آموز سمنانی در کلاس‌های درس چندپایه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، محمدرضا جهان اظهار داشت: بیش از 3 هزار دانش‌آموز استان سمنان در مقطع ابتدایی در 229 کلاس درس چندپایه مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی در کلاس‌های چندپایه، نیروی انسانی است.

وی با اشاره نقش پررنگ معلم چندپایه در کلاس درس افزود: در این کلاس‌ها معمولاً معلم علاوه بر تدریس محتوای آموزشی، امور اداری مربوط به مدیر، معاون، متصدی امور دفتری و وظایف مربی بهداشت، معلم ورزش و... را نیز عهده‌دار است و از سوی دیگر او باید به‌عنوان یک پژوهشگر در آموزش کیفی و یک مشاور اجتماعی نیز ایفای نقش کند.

جهان ارائه بهبود امور آموزشی از سوی معلمان کلاس‌های چندپایه روستایی را امری ضروری تلقی کرد و گفت: کلاس‌های چندپایه با بهره‌گیری از فنون تخصصی تدریس راهبری شود.

وی خاطرنشان کرد: 229 کلاس درس در 141 مدرسه چندپایه استان  وجود دارد که 3 هزار و 66 دانش‌آموز در این مدارس به امر تحصیل مشغول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: آموزش تخصصی معلمان در کلاس‌های چندپایه یکی از ضرورت‌ها است که باید به آن اهتمام و توجه شود.

انتهای پیام/74016/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول