اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

حدود 50 درصد منابع بانک‌ها در کشور فریز شده است

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلاتی که نظام بانکی کشور دارد این است که حدود 50 درصد منابع آنها یا در قالب مطالبات نظام بانکی و یا در قالب بدهی دولت فریز شده است.

حدود 50 درصد منابع بانک‌ها در کشور فریز شده است

هادی قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسفراین اظهار کرد: در یک لایحه پیشنهادی دولت تقاضا کرده که مجلس اجازه دهد حدود 40 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به‌نظام بانکی از محل دارایی‌های خارجی دولت به ازای افزایش نرخ ارز از یک هزار تومان به 3 هزار و 400 میلیارد تومان تسویه شود.

وی بیان کرد: این درآمد حدود 72 هزار میلیارد تومان است و 40 هزار میلیارد تومان آن بابت بدهی دولت به‌نظام بانکی تسویه خواهد شد و مابقی آن را صرف افزایش سرمایه بانک‌ها خواهیم کرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ضعف‌های فعلی نظام بانکی ضعیف بودن سرمایه‌های بانکی است که هم سرمایه‌های پایه آنها ضعیف است و هم مجموع سرمایه آنها که با افرایش این سرمایه قدرت وام‌گیری بانک‌ها بیشتر خواهد شد و می‌توانند در فضای رونقی که در پیش رو داریم رونق خوبی ایجاد شود، البته نگاهمان این است که این تسهیلات در نقاط محروم داده شود.

وی بیان داشت: حدود 62 درصد تسهیلات در استان تهران به افراد داده می‌شود که اگر ما این را به حال خودش رها کنیم چیزی عاید نقاط محروم کشور نخواهد شد.

قوامی افزود: اتفاق دیگری که در این اصلاحیه رخ خواهد داد این است که پیمانکاران طلب زیادی از دولت دارند و دولت برای اینکه بتواند بدهی خودش را به پیمانکاران در بخش عمرانی پرداخت کند تقاضا کرده که سود 5 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی را در بودجه لحاظ کنیم.

وی گفت: این موضوع در بودجه سال 95 دیده نشده بود، بنابراین با یک ساز و کار این اتفاق در بودجه امسال پیش‌بینی می‌شود تا دولت طلب پیمانکاران را پرداخت کند و از این طریق هم کمک زیادی به رونق کسب‌وکار خواهد شد و هم در فضای سازندگی کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بخش دیگر این اصلاحیه در خصوص یارانه‌ها خواهد بود، دولت خواسته با این سه اصلاحیه کمک خوبی به رونق اقتصادی کشور شود که نقطه شروع آن نیز امسال خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون حدود 50 درصد منابع بانک‌ها در کشور فریز شده است.

انتهای پیام/63002/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول