اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد مازندران اعلام کرد

صدور مجوز استاندارد برای واردات 23 دستگاه خودروی خارجی به مازندران

مدیرکل استاندارد مازندران گفت: در سه ماه نخست امسال برای 23 دستگاه خودروی سواری وارد شده از گمرکات استان، تأییدیه انطباق استاندارد برای واردات صادر شد.

صدور مجوز استاندارد برای واردات 23 دستگاه خودروی خارجی به مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد مازندران مسعود جوادی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال برای 23 دستگاه انواع خودروی سواری وارد شده از گمرکات استان، تأییدیه انطباق استاندارد برای واردات صادر شد و پنج دستگاه خودرو نیز به‌دلیل دارا نبودن الزامات و مقررات استاندارد، مجوز ورود پیدا نکردند.

وی افزود: 15 مجوز وارداتی برای انواع خودروهای سواری مجاز در کلاس‌های مختلف، در این مدت به ارزش 33 میلیارد ریال در استان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد مازندران با بیان اینکه کالاهای دارای نشان استاندارد، نیاز به کنترل کیفیت مجدد و صدور گواهی‌نامه انطباق ندارند، تصریح کرد: براساس قانون، خودرو از جمله کالاهای مشمول استاندارد اجباری برای واردات بوده که در این ارتباط در این مدت 28 دستگاه انواع خودروی خارجی که عمدتاً از برندهای تویوتا، کیا، هیوندا، لکسوس و بنز بوده‌اند مورد ارزیابی کیفی استاندارد قرار گرفتند.

این مسؤول ادامه داد: تنها برای ورود 23 دستگاه از این خودروها پس از آزمون کنترل کیفیت و انطباق آنها با استانداردهای مربوطه، صدور گواهی بازرسی معتبر، امکان‌پذیر شد و پنج دستگاه دیگر اجازه ورود به استان پیدا نکردند و به کشور مبدا مرجوع شدند.

جوادی بیان کرد: 271 مجوز وارداتی برای ورود انواع غلات شامل گندم خوراکی انسان، جو، ارزن و ذرت دامی و کنجاله آفتابگردان به وزن 704 هزار تن، در استان پس از ارزیابی کیفیت و انطباق با مقررات استاندارد صادر شد.

وی عمده‌ترین محصولات وارداتی دیگر به استان را که نیاز به بررسی کیفی استاندارد دارند غلات خوراکی انسان و دام، خودرو، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی، فرآورده‌های نفتی، لاستیک، روغن خام و پنبه برشمرد و گفت: درآمد حاصله این اداره‌کل از محل ارائه خدمات کنترل کیفی به این مقدار کالاهای وارداتی در سه ماهه امسال بیش از 30 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/86018/غ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول