اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش ماموران نیروی انتظامی خوزستان صورت گرفت

کشف دارو و کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در خوزستان

با تلاش ماموران نیروی انتظامی استان خوزستان و بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دارو و کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

کشف دارو و کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بازدید از کالاهای مکشوفه قاچاق، اظهار کرد: این کالا‌ها شامل دسته‌های دارویی همچون محرک‌های مغزی، مکمل‌های پروتئینی، بدن سازی، داروهای مخدر و اقلام آرایشی و بهداشتی غیر مجاز است.

وی با بیان اینکه این کالا‌ها از مراکز غیرمجاز کشف و ضبط شد، افزود: تمامی اقلام مکشوفه فاقد برچسب وزارت بهداشت و اصالت کالا بوده و خارج از شبکه توزیع رسمی دارویی کشور است که برای سلامتی جامعه ضرر دارد.

ایدنی اظهار کرد: هر دارویی باید در شرایط ویژه‌ای ساخته و در محل مناسبی نگهداری شود و با امکانات ویژه حمل و در ‌‌نهایت به صورت سالم در اختیار مصرف کننده قرار گیرد اما داروهای قاچاق هیچ یک از این اصول را ندارند و در شرایط غیر استاندارد تولید و به شیوه‌های نادرست حمل و نگهداری می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: هر کالایی که به شکل غیر قانونی تهیه، توزیع و عرضه شود قاچاق محسوب شده در نتیجه سلامت دارو زیر سؤال می‌رود و مصرف‌کننده را دچار مشکل می‌کند و همچنین داروهایی که مجوز تولید نداشته باشد اما توزیع شود قاچاق محسوب می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این زمینه گفت: در کشور ما داروهای مخدر و داروهای تقلبی از مبادی غیررسمی توسط افراد سودجو و قاچاقچی وارد کشورمان می‌شود.

حسین برزگر افزود: با توجه به روند رو به افزایش مصرف بی‌رویه و خود سرانه دارو و عوارض شدید دارو‌ها باید در نظر داشت که مصرف داروهای تقلبی که هیچ اطمینانی به شیوه تولید و نگهداری آن‌ها نیست اثرات سوء بسیاری بر سلامت جامعه خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: قاچاق کالا یکی از بهترین راه‌های ورود ابزارهای تهاجم فرهنگی به داخل کشور است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: گستردگی مرز‌ها و نیز وجود مبادی و شیوه‌های متنوع قاچاق، مقابله با این پدیده را دشــوار‌تر ساخته است.

 مسؤول بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این زمینه گفت: داروهای قاچاق و تقلبی داروهایی هستند که به صورت عمدی از نظر هویت و منشأ دارای برچسب اشتباه هستند.

حسین حیدری کایدان افزود: این دارو‌ها مراحل نظارتی تولید، توزیع و پخش را بدون رعایت استانداردهای لازم برای تولید دارو و نظارت سازمان‌های بهداشتی طی می‌کنند و کیفیت لازم را برای اثربخشی ندارند.

وی هشدار داد: عارضه‌های کبدی، کلیوی، قلبی‌ـ‌عروقی، پوستی، هورمونی، اعصاب و روان، واکنش‌های حساسیتی و در مواردی مرگ نیز از مصرف این داروهای قاچاق گزارش شده است.

انتهای پیام/72027/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول