اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همگرایی منطقه‌ای محور مذاکرات وزرای خارجه قزاقستان و روسیه

در دیدار وزرای امور خارجه قزاقستان و روسیه، مسائل مربوط به تعامل ۲ کشور در اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

همگرایی منطقه‌ای محور مذاکرات وزرای خارجه قزاقستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ارلان ادریس اف» وزیر امور خارجه قزاقستان در دیدار با «سرگی لاوروف» همتای روس خود که روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر وارد آستانه شده مسائل مربوط به تعامل و همگرایی در اتحادیه‌های منطقه‌ای و سازمان‌های بین المللی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

بنا به این گزارش، در این دیدار همچنین وضعیت فعلی و دورنمای توسعه تعامل‌های منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه «آستانه» و «مسکو» در عرصه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

در این دیدار وزیر امور خارجه قزاقستان، سفر همتای روس خود به آستانه را نماد روابط سنتی و نزدیک «آکاردا» و «کرملین» دانست که تماس‌های منظم رهبران 2 کشور نیز آن را تأیید می‌کند.

وی با اشاره به دیدار اخیر سران 2 کشور در چارچوب اجلاس اقتصادی «سن پترزبورگ» افزود: این ملاقات درهای جدیدی در جهت تقویت بیشتر همکاری‌های اقتصادی بین 2 کشور قزاقستان و روسیه می‌گشاید.

در این دیدار مسائل مربوط به تعامل 2 کشور در اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله در چارچوب عضویت قزاقستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال‌های 2017-2018، مورد توجه ویژه طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه نیز طی سخنان خود، بار دیگر عضویت قزاقستان در شورای امنیت سازمان ملل را به همتای قزاق خود تبریک گفته و اظهار داشت: مسکو آماده است در این زمینه با قزاقستان همکاری نزدیکی داشته باشد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول