اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

داوطلبان کنکور رقابت ورود به دانشگاه را در اردبیل آغاز کردند

همزمان با سراسر کشور داوطلبان کنکور رقابت خود را در حوزه‌های مختلف برای راهیابی به دانشگاه‌ها آغاز کردند.

داوطلبان کنکور رقابت ورود به دانشگاه را در اردبیل آغاز کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون دانشگاه محقق اردبیلی عصر امروز در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در این آزمون بیش از 18 هزار داوطلب شرکت کردند که طی امروز و فردا در ماراتن کنکور با هم رقابت می‌کنند و 60 درصد داوطلبان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

مرتضی ابراهیمی تصریح کرد: با سبقت گرفتن زنان نسبت به مردان در آزمون سراسری بیشترین داوطلب مربوط به رشته علوم تجربی است که آزمون داوطلبان رشته تجربی فردا صبح برگزار می‌شود.

وی گفت:‌ در نوبت صبح امروز داوطلبان علوم انسانی و ریاضی و عصر نیز داوطلبان رشته هنر با هم رقابت کرده و فردا صبح داوطلبان رشته تجربی و عصر نیز زبان‌های خارجی رقابت می‌کنند.

معاون دانشگاه محقق اردبیلی افزود: نسبت به سال گذشته روزهای آزمون به دو روز کاهش یافته و ما در شهرهای اردبیل، گرمی، بیله‌سوار، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر شاهد برگزاری آزمون سراسری هستیم.

ابراهیمی بیان کرد: بیشترین داوطلبان در گروه تجربی و کمترین نیز در گروه هنر با هم رقابت می‌کنند که در مجموع در رشته ریاضی دو هزار و 100 داوطلب، در علوم انسانی بیش از دو هزار داوطلب، زبان خارجی یک‌هزار و 905 داوطلب و هنر نیز 565 داوطلب برای راهیابی به دانشگاه با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/62002/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول