اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست جامعه کارگری از وزیر تعاون

از بازنگری در قانون کار تا رکود در بخش صنعت آذربایجان

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان آذربایجان شرقی یکی از خواسته‌های مهم و برحق جامعه کارگری آذربایجان شرقی را بازنگری در قانون کار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

از بازنگری در قانون کار تا رکود در بخش صنعت آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جمشید برزگر صبح امروز در دیدار با وزیر کار در تبریز اظهار داشت: طبق قانون اساسی اقتصاد کشور ما مبتنی بر سه اصل بخش دولتی، بخش خصوصی و بخش تعاونی استوار است. اما وقتی عملکرد دولت‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روی کار آمده‌اند را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که بخش دولتی و بخش تعاونی ناکارآمد بوده و تنها بخش خصوصی است که علیرغم وجود همه ناملایمات موفق بوده و سر خم نکرده است.

وی با اشاره به نرخ پایین بیکاری در استان آذربایجان شرقی افزود: در حالی نرخ بیکاری در این استان پائین است که نیروی انسانی ماهر، متخصص و کاربرد این استان در استان‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

برزگر تصریح کرد: انتظار ما از وزیر تعاون این است که جوانان ماهر، متخصص و تحصیل‌کرده دانشگاهی را وارد چرخه تولید و اشتغال کند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان آذربایجان شرقی با تصریح بر رکود صنعت ساختمان گفت: درحالی‌که بخش ساختمان از رکود خارج شود این امر باعث شکوفایی و فعال شدن 300 حرفه و واحد تولیدی مرتبط با بخش ساختمان می‌شود.

برزگر، ساماندهی وضعیت بیمه کارگران ساختمانی، پرداخت حق‌ و حقوق کارگران، بازنگری در قانون کار جمهوری اسلامی ایران، تجهیز ناوگان تولیدی و ماشین‌آلات، افزایش دستمزد کارگران و ... را ازجمله خواسته‌های مهم و برحق جامعه کارگران ساختمانی استان آذربایجان شرقی ذکر کرد.

بخش صنعت آذربایجان‌شرقی با رکود مواجه است

صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازگانی و صنایع و معادن تبریز نیز در جمع تشکل‌های کارگری آذربایجان شرقی، این استان را قطب صنعتی کشور دانست و افزود: آذربایجان‌شرقی چندین سال پیاپی در حوزه اقتصاد رتبه اول رادارا ‌است.

وی گفت: آذربایجان شرقی در زمینه بیکاری پابین‌ترین رقم بیکاری کشور را دارد و با توجه به روحیه مردمان این منطقه آنها تعصب کاری زیادی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به وجود کارخانه‌های مادر تراکتورسازی، ماشین‌سازی، ایدم، چرخشگر در تبریز تصریح کرد: با وجود این صنایع اما متأسفانه مشاهده می‌شود بخش صنعت این استان با رکود مواجه شده است.

حسن‌زاده با اظهار ناراحتی و انتقاد از این موضوع که بخش صنعت آذربایجان تاکنون از تسهیلات استفاده نکرده است خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که طرح حمایتی از صنایع در قالب پرداخت تسهیلات مصوب شده است اما تاکنون هیچ‌کدام از واحدهای صنعتی نتوانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند و این امر باعث تضعیف اعتماد ملی می‌شود.

انتهای پیام/60002/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول