اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان:

شکایت شهردار از رئیس شورا جایگاه حقوقی دارد/ خواهان ادامه فعالیت شهردار گرگان هستیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: معتقدم شکایت شهردار از رئیس شورا جایگاه حقوقی دارد چون اگر شکایت شخصی بود نباید از واحد حقوقی شهرداری کسی به عنوان نماینده برای پیگیری شکایت معرفی می‌شد.

شکایت شهردار از رئیس شورا جایگاه حقوقی دارد/ خواهان ادامه فعالیت شهردار گرگان هستیم

صفرعلی پایین‌محلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص حواشی پیش آمده در شهرداری و شورا و تشکیل نشدن جلسه صحن علنی روز گذشته، اظهار کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی به تمام استان‌ها و شهرداری‌های کشور ابلاغ شده و ما نیز وظیفه داریم به شهردار بگوییم که این مصوبه شامل شما هم می‌شود اما اگر مستندی مبنی برای بندهای استثناء این مصوبه دارید، ارائه دهید.

وی ادامه داد: اگر شهردار گرگان مدارکش را تا تاریخ نهم مرداد ماه سال جاری ارائه ندهد، باید مسؤولیت خود را تحویل دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به فعالیت برخی گروه‌های اجتماعی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی دوستانی که در فضای مجازی هستند و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند.

پایین‌محلی تأکید کرد: می‌گویند شورای شهر می‌خواهد شهردار را عوض کند یا شهردار عزل شود، این در حالی بوده که به هیچ عنوان این موضوع در دستور کار جلسه دیروز نبوده است.

وی اضافه کرد: برای آن دسته از کسانی که ادعا می‌کنند تحصیلات عالیه علوم سیاسی دارند و مدعی هستند در فضای مجازی حرف‌هایی برای گفتن دارند اما اطلاعات نادرست به مردم می‌دهند و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، متأسفم.

* خواهان ادامه فعالیت شهردار گرگان هستیم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: ما بر اساس قانون، کار خود را انجام می‌دهیم و ما خواهان این هستیم که آقای صادقلو به عنوان شهردار گرگان کار خود را ادامه دهد.

وی تأکید کرد: من مطلع هستم که شهردار گرگان مدارکی دارد که مصوبه مجلس شورای اسلامی شامل وی نمی‌شود و بهتر است که وی هرچه زودتر مدارک و مستندات خود را ارائه دهد تا اذهان عمومی هم از این وضعیت خارج شود و یک جو آرام در شهر حاکم شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ما مجری قانون هستیم و هیچ دخل و تصرفی در این موضوع نداریم و تنها از جایگاه نظارتی قانون را اجرا می‌کنیم.

پایین‌محلی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود شما نامه‌ای را با موضوع تحویل مسؤولیت به شهردار گرگان ارسال کردید، گفت: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد.

وی تأکید کرد: به شهردار گفتم که اگر مدرکی دارید سریع‌تر ارائه دهید تا همه آرام شوند و این امر را به روز آخر موکول نکنید.

* برخی با فضای موجود موج‌سواری می‌کنند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص اعتراض برخی از اعضای غایب جلسه دیروز که مدعی بودند دستور جلسه دیر به آنها ابلاغ شده است، اظهار کرد: ما پنجشنبه دستور جلسه را ابلاغ کردیم و دستور جلسه را به دلیل نبودن رئیس شورا خودم امضا کردم و به اعضا ابلاغ شد.

پایین‌محلی در این خصوص که اعضا بر این اعتقادند که دستور جلسه به صورت تلگرامی برای آنها ارسال شده است، گفت: خیر، تمام این جلسات به صورت کتبی به اعضا ابلاغ می‌شود و به تمام اعضا دستور این جلسه به صورت کتبی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از دوستان ما از فضای موجود استفاده کرده و موج‌سواری می‌کنند و دنبال نام و نان برای خودشان هستند.

پایین‌محلی ادامه داد: عده‌ای از آن کسانی که در فضای مجازی فعال هستند منافع خود را در خطر دیده‌اند یا دنبال مشهور شدن هستند تا در دوره بعد در انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان شرکت کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: مردم ما بیدارند و حقیقت را تشخیص می‌دهند و اینگونه نیست که کسی یک سیم‌کارت 20 تومانی بخرد و یک گروه مجازی چند هزار نفری درست کند و به سهولت با افکار عمومی بازی کند.

پایین‌محلی بیان کرد: ما نباید حامی فرد یا گروه باشیم و باید حامی مردم و شهرمان باشیم و امیدوارم این اختلافات منشأ خیر برای شهر گرگان باشد تا بتوانیم شهری در شأن مردم گرگان داشته باشیم.

* موضوع عزل و نصب شهردار مطرح نبوده است/ منتقدان در جلسه هیأت رئیسه نبودند

وی در خصوص بند 15 دستور جلسه روز گذشته که مورد انتقاد اعضای غایب در جلسه نیز قرار گرفت، تأکید کرد: در آخر همه دستور جلسات این بند را می‌نویسیم و چون پنجشنبه صبح نامه را زدیم ممکن است نامه‌ای ظهر آن روز به ما برسد و آن نامه در این بند قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان بحث عزل و نصب شهردار وجود نداشت.

پایین‌محلی بیان کرد: دستور جلسه در روز سه‌شنبه هفته گذشته در هیأت رئیسه مطرح شد و پنج عضو غایب جلسه دیروز هیچکدام در جلسه هیأت رئیسه شرکت نکردند.

وی در خصوص نامه ارسال شده از سوی رئیس شورا به شهردار گرگان که باعث واکنش شهردار گرگان و طرح شکایت از وی به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان شد، گفت: آن نامه نظر شخصی رئیس شورا بود و من با تندروی از سوی شورا و شهرداری مخالفم، زیرا ما می‌توانستیم خیلی راحت‌تر این مسائل را پیگیری کنیم تا این فضا به‌وجود نیاید.

پایین‌محلی تاکید کرد: در پیگیری‌هایی که انجام دادم، یکی از معاونان شهردار اعلام کرد که این شکایت شهرداری از رئیس شورا نیست و شکایت شخصی شهردار از رئیس شورا است.

وی در پاسخ به این سؤال که پس به چه علت شهردار گرگان از واحد حقوقی شهرداری گرگان افرادی را مسؤول پیگیری و نماینده خود در طرح شکایت معرفی کرده است، گفت: سوال درستی است و نباید شهردار این افراد را به عنوان نماینده خود معرفی می‌کرد و من احساس می‌کنم این شکایت جایگاه حقوقی داشته است.

انتهای پیام/83004/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول