اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری اردبیل:

ظرفیت و توانمندی تولید و صادرات فرش اردبیل بی‌نظیر است

مدیرکل امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری اردبیل گفت: ظرفیت و توانمندی تولید و صادرات فرش اردبیل در شرایط کنونی بی‌نظیر است و باید به تقویت و توسعه این بخش توجه کرد.

ظرفیت و توانمندی تولید و صادرات فرش اردبیل بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در جلسه خوشه فرش در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما در قالب جلسات صادرات غیر نفتی در استان اردبیل به صورت ماهانه موضوع تقویت صادرات غیر نفتی و رفع موانع آنها را به ویژه در حوزه فرش مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه باید به شکل مطلوب و مناسب انجام شود و ما خودمان قادر هستیم تا با رفع مشکلات ظرفیت‌های بی‌نظیر تولید و صادرات فرش را احیا کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری اردبیل ضرورت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را در این حوزه بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و گفت: تفاهم‌نامه امضا شده بین ایران و ایتالیا می‌تواند به احیای توسعه صادرات فرش کمک کند.

عزیزی به راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین براساس مصوبه دولت و انجام کارهای مطالعاتی دقیق در این حوزه اشاره کرد و افزود: در منطقه ویژه اقتصادی نمین می‌توان با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در تولید و صادرات فرش موفق عمل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امیدواریم با تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل بتوانیم از مزایای مورد نظر در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش اردبیل نیز با یادآوری اینکه صادرات فرش به اروپا بعد از رفع تحریم‌ها جز اولویت‌های اصلی مسؤولان است، اضافه کرد: بافندگان فرش ما قادر هستند در رج‌شمار متعدد فرش تولید کرده و به تناسب سلائق مختلف صادرات این محصول را انجام دهند.

مالک اژدرحسنی ادامه داد: بافندگان ما به رنگ متنوع، طرح گوناگون و نقشه‌های مورد درخواست بازار توان تولید فرش دارند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و ما به راحتی می‌توانیم با نقشه و طراحی که ارائه می‌شود فرش تولید کنیم.

انتهای پیام/62001/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول