اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدار آیت الله صانعی به محتکران و گرانفروشان

آیت الله صانعی: احتکار و گرانفروشی ضررش بیشتر از توطئه گروهک های ضد انقلاب است چون به مردم از دورن فشار وارد می آید و مردم نمی توانند تحمل کنند که در دو شهر کوچک هزاران تن برنج احتکار شده کشف شود.

هشدار آیت الله صانعی  به محتکران و گرانفروشان

رخدادهای 31 تیر 1362

چکیده :

  • آیت الله منتظری : خرابکاری و اشکالتراشی حکومت سعودی در انجام فریضه حج عملی کفرآمیز و به‌نفع صهیونیسم و جبهه کفر جهانی است.

 

  • آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران :ایمان به اسلام و رعایت تقوا اقتضا می کند که مسلمانان از اسراف دوری کنند.

 

  • آیت الله صانعی در خطبه های نماز جمعه قم  : امروز هیچ نیروی خارجی قادر به شکست انقلاب اسلامی نیست مگر اختلافات سرچشمه گرفته از هواهای نفسانی ما.

 

  • تا تعیین تکلیف قانونی از سوی روسای سه قوه محمد هاشمی از سوی امام مسئولیت اداره صدا و سیما را بر عهده گرفت.

 

آیت الله منتظری :اشکال‌تراشی آل سعود در امور حج عملی کفرآمیز است

آیت الله منتظری در رابطه با سنگ اندازی ها و کارشکنی های رژیم عربستان در کار تهییه مقدامت سفر زائان ایرانی به حج پیامی را خطاب به علما و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات کشور های اسلامی منتشر کرد. در بخشی از این پیام آمده است : حکام سعودی که فعلا اداره حرمین شریفین را بر عهده گرفته اند با این بدعت بزرگ و توهین صریح به مقدسات اسلام در برابر خدای بزرگ و ملت های مسلمان و وجدان عمومی جهانیان چه جوابی خواهند داشت . آیا از عواقب سیاسی و اجتماعی این عمل کفر آمیز خود را حساب کرده اند.

این پیام می افزاید :آنها خیال می کنند با این عمل بچگانه و نسنجیده بعضی مهرهای فاسد و وابسته داخل حکومت فقط به ملت مسلمان ایران توهین کرده اند.آنها وجدان دینی مقدسات اسلامی تمام مسلمانان جهان را تحقیر کرده اند و اگر خدای نخواسته سوء نیت آنان ثابت شود علاوه بر تبعات و بازتاب های سیاسی معمول دولت ها علمای بلاد اسلامی و نیروهای بیدار و مصمم ملتها در جهان اسلام احساس تکلیف شرعی  و حساب دولت سعودی را از حساب سایر دول اسلامی جدا خواهند ساخت.(1)

هشدار آیت الله امامی کاشانی نسبت به اسراف  در جامعه

آیت الله امامی کاشانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع اسراف در جامعه  گفت:  در زمان طاقوت یک فرهنگ غلطی بر این مردم حاک بود و آن این بود که عزیزترین آدم در این مملکت کسی بود که ماشینش مدل بالا بود لباش از خارج آمده بود و حتی در خارج دوخته شده بودبحمدالله این فرهنگ تا حدودی  درهم ریخته ولی نه هنوز کامل  ملتی که انقلاب کرده اند و انقلاب انقلاب اسلامی است و در همه قشرها فرهنگ فضیلت امانت شجاعت ،شهامت و حق طلبی باید مایه افتخار باشد همانطوری که رزمندگان ما در جبهه ها به همین معانی افتخار می کنند.

وی افزود :ایمان به اسلام اقتضا می کند که انسان از خودش اسراف را دور بدارد و جنبه اعتدال را نگه دارد و این خودش یکی از پرده های تقوا است.(2)

هشدار آیت الله صانعی  به محتکران و گرانفروشان

آیت الله صانعی در نماز جمعه این هفته قم  با اشاره به بیانات امام امت در مورد شکست ناپذیری انقلاب اسلامی گفت : امروز هیچ نیروی خارجی قادر به شکست انقلاب اسلامی نیست مگر اختلافات سرچشمه گرفته از هواهای نفسانی ما باید همیشه به خود با سوء ظن بنگریم و به دیگران با حسن ظن که این درس امام به ماست.

وی ضمن محکوم کردن احتکار و گرانفروشی نیز گفت : احتکار و گرانفروشی ضررش بیشتر از توطئه گروهک های ضد انقلاب است چون  به مردم  از دورن فشار وارد می آید و مردم نمی توانند تحمل کنند که در دو شهر کوچک هزاران تن برنج احتکار شده کشف شود.

وی  افزود : مسئولین می خواهند تا آنجا که می شود با ارشاد و نصیحت از این کار جلوگیری کنند. ولی محتکرین بدانند که مسئولین قضایی نمی توانند در مقابل اینگونه اعمال بی تفاوت باشند و امروز وظیفه یکایک ما این است که از احتکار و گرانفروشی جلوگیری کنیم. امام جمعه قم با اشاره به تسلیم در مقابل قوانین الهی گفت :همه انبیاء الله، ائمه معصومین(ع) و همه تلاشگران در طول تاریخ آمدند تا مردم را در در مقابل قانون خدا تسلیم کنند و مردم قانون را با جان و دل بپذیرند. وی افزود بحمدالله امروز در کشورما قوانین اسلام اجرا می شود و اصولا چرا وقتی که قانونگذار خداست انسان در مقابل او تسلیم نشود(3)

محمد هاشمی سرپرست صدا و سیما شد

در پی استعفای شورای سرپرستی سازمان  صدا و  سیمای جمهوری اسلامی ایران آقای محمد هاشمی مدیر عامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به حضور امام خمینی رسید. حضرت امام فرمودند تا تعیین تکلیف قانونی از طرف روسای سه قوه مجریه،مقننه و قضائیه آقای محمد هاشمی به نمایندگی از طرف اینجانب کلیه مسئولیت های مدیر عامل صدا و سیما را بر عهده می گیرد.(4)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی،1 مرداد 62، ص12
2. اطلاعات،1 مرداد62.
3. اطلاعات،1 تیر 62،ص 14
4. اطلاعات،1 مرداد 62،1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول