اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نور بیان کرد

فعالیت سازماندهی شده متکدیان در شهرستان نور

فرماندار شهرستان نور گفت: برخی از متکدیان سازماندهی شده فعالیت می‌کنند که نیازمند شناسایی عوامل اصلی و هدایت کننده آنان و برخورد قضایی است.

فعالیت سازماندهی شده متکدیان در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، هادی خنجری صبح امروز در جلسه هماهنگی حذف متکدیان در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مسؤولان که سبب نگرانی شده، حضور متکدیان و افزایش تعداد آنان در سطح شهرها است.

وی افزود: این موضوع در شمال کشور به ویژه غرب استان مازندران که همواره شاهد انبوه مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است، چهره شهر را نازیبا و نگرانی‌هایی برای مسؤولان، مردم و مسافران فراهم کرده است که نیازمند یک برنامه‌ریزی جدی و عزم شهرستانی و استانی برای خروج از این وضعیت است.

فرماندار نور تصریح کرد: حضور متکدیان با وضعیت نامناسب ضمن آلودگی و شیوع احتمالی بیماری، برای گردشگران خارجی اینگونه تداعی می‌کند که کشور ایران کشور فقیر و گدایی است که مردم آن مجبور به تکدی‌گری هستند و این برداشت ناصحیح و ناصواب در فضای مجازی و رسانه‌های معاند نیز نشر و تحلیل می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه متکدیان حاضر در شهرستان بومی و حتی مازندرانی نیستند، اظهار کرد: برخی از آنان سازماندهی شده فعالیت می‌کنند که نیازمند شناسایی عوامل اصلی و هدایت کننده آنان و برخورد قضایی است.

خنجری گفت: شهرداری‌ها با کمک نیروی انتظامی و دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی نسبت به جمع‌آوری، شناسایی و برخورد با متکدیان اقدام جدی کنند.

معاون فرماندار نور نیز در این جلسه با اشاره به جلسات استانی و تصمیمات اتخاذ شده، اظهار کرد: در جلسه شهرستان آمل تصمیماتی گرفته شد و موافقت‌نامه برای جمع‌آوری و نگهداری متکدیان و پرداخت هزینه نگهداری توسط شهرداری‌ها تنظیم اما اجرایی نشد.

سعید یزدانی افزود: در حال حاضر تا اجرای موافقت‌نامه مانند روال سابق اکیپ جمع‌آوری در سطح شهرستان فعالیت خود را ادامه دهد و متکدیان مددجوی احتمالی را به ادارات مربوطه معرفی و سایر افراد را به نیروی انتظامی تحویل تا اعمال قانون شود.

شهردار ایزدشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سطح شهر ایزدشهر متکدی وجود ندارد، اظهار کرد: در تابستان به دلیل حضور مسافر در ساحل، تعدادی متکدی هم مشاهده که با آنان برخورد می‌شود.

حسن یحیی‌پور افزود: با توجه به جلسه شهرستان آمل از موسسه‌ای که تقبل نگهداری را کرد در شهرستان دعوت شود تا با پرداخت هزینه شهرداری‌های شهرستان نور متکدیان این شهرستان را تحویل بگیرد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: تکدی‌گری جرم مشهود است و می‌توان متکدیان را دستگیر و تحویل مقام قضایی داد و حتی زندانی کرد.

علی قیصری گفت: در حال حاضر به دلیل آلودگی و بیماری احتمالی به زندان معرفی نمی‌شوند ولی با جمع‌آوری آنان باید به دستگاه متولی تحویل شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با متکدیان زیر پوشش دستگاه حمایتی می‌توان برخورد کرد، افزود: اگرچه در شهرستان نور متکدی زیر پوشش نداریم و با تجربه در شهرستان‌های دیگر باید گفت، این افراد حاضر به خروج از حمایت هستند، زیرا درآمدی از راه تکدی چندین برابر پرداختی دستگاه‌های حمایتی است.

غلامرضا تقی‌پور گفت: دستگاه حمایتی برای یک خانوار پنج نفره ماهانه حدود 100 هزار تومان پرداخت می‌کند در حالی که درآمد روزانه متکدیان حدود 100 هزار تومان است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان نور نیز با اشاره به تبریز که به شهر بدون متکدیان معروف است، افزود: در این شهر بزرگ اقدامات فرهنگی صورت گرفت که از جمله آن نصب بنر از شهروندان خواسته شد که به متکدیان کمک نکنند زیرا این افراد نیازمند نیستند بلکه معتاد و ... هستند.

حبیب‌الله قلی‌پور گفت: برخورد مستمر با متکدیان و اطلاع‌رسانی به مردم می‌تواند شهر را از حضور متکدیان پاک کند.

انتهای پیام/86023/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول