اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری نیروی هوایی ارتش صورت گرفت

احداث 15 المان شهدای خلبان در کشور

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از احداث 15 المان شهدای خلبان در سطح کشور خبر داد.

احداث 15 المان شهدای خلبان در کشور

علیرضا امجدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به احداث المان شهدای خلبان در سراسر کشور اظهار کرد: احداث این الما‌ن‌ها با درخواست و همکاری فرمانده نیروی ارتش، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها در حال انجام است.

وی از احداث و نصب 15 المان شهدای خلبان در سطح کشور خبر داد و گفت: در خرداد ماه امسال المانی به نام شهید خلبان اسدالله بربری در شهرستان دلیجان احداث و نصب شد.

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه نصب 20 المان شهدای خلبان دیگر نیز در دستور کار است، افزود: به درخواست شهرداری و شورای اسلامی شهر اسدآباد نصب یکی از این 20 المان‌ در اسدآباد پیگیری خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه میزان هزینه احداث هر المان بستگی به موقعیت و مکان شهرها دارد، گفت: در برخی از شهرها به دلیل نبود زیرساخت‌ و میادین مناسب برای احداث المان، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

امجدیان با اشاره به وجود زیرساخت در شهر اسدآباد و موقعیت احداث المان شهدا، گفت: برای احداث این المان در این شهر حدود 300 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان سهم خوبی در احداث المان شهدای خلبان دارد، گفت: یکی از المان‌های شهدا مربوط به شهر قروه در جزین به نام سرلشکر شهید مهدی ذوقی است که در باغ موزه دفاع مقدس همدان ایجاد شده است.

این مسوؤل ادامه داد: دو المان دیگر نیز در شهرهای اسدآباد و ملایر در دست اقدام و احداث است که به زودی با طراحی و اختصاص اعتبارات به مرحله اجرا می‌رسد.

 وی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نقش مهمی در عملیات‌های دوران دفاع مقدس از جمله تحرک‌های هوایی و جا به جایی رزمندگان داشته است، افزود: نیروی هوایی ارتش 220 شهید خلبان را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امجدیان افزود: از تعداد 220 شهید خلبان در سطح کشور، سه شهید در شهرستان اسدآباد است که افتخاری برای این شهرستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/89008/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول