اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید تأکید کرد

لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی برای ارتقای بهداشت و درمان اقلید

رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید با تأکید بر وظیفه اصلی این مرکز در خدمت‌رسانی به بیماران و رضایت‌مندی آنان گفت: ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی از مهم‌ترین عوامل جذب پزشک متخصص و توسعه بهداشت و درمان این شهرستان است.

لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی برای ارتقای بهداشت و درمان اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، اسماعیل اسکندری در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور معاون فرماندار، مسؤول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان و کارشناس حقوقی فرمانداری پیرامون بررسی مسائل و مشکلات بیمارستان ولیعصر (عج) و شکایت مردمی در زمینه عدم رسیدگی به بیماران در این بیمارستان، برخورد نامناسب کارکنان و کمبود و نبود پزشک متخصص در این شهرستان در فرمانداری برگزار شد بابیان اینکه یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران، تغییر و تحول فرهنگی بوده است اظهار داشت: رشد و ارتقای فرهنگی تأثیر بسزایی در کسب موفقیت و پیشرفت در زمینه‌های مختلف دارد.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که طی سال‌های گذشته به شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان ولیعصر (عج) اقلید وارد شد، تغییر زودهنگام مسؤولان و عدم ثبات در مدیریت را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان سازمانی پیچیده و متنوع در قسمت‌های مختلف است که باید در طول شبانه‌روز در خدمت‌رسانی به مردم فعال و پویا باشد.

اسکندری از مراجعه روزانه 5 تا 10 هزار بیمار به بیمارستان ولیعصر (عج) اقلید خبر داد و با تأکید بر اینکه رسیدگی به بیماران و رضایت‌مندی آنان باید هدف اصلی بیمارستان باشد و در این راستا بکوشد بیان داشت: ممکن است با این حجم کاری، گاهی اشتباه و کم‌کاری غیرعمد و از روی ناآگاهی و ناخواسته صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اقلید به برخی از اقدامات صورت گرفته در بیمارستان ولیعصر (عج) در زمینه تأمین تجهیزات با اعتباری بیش از 2 میلیارد، راه‌اندازی ICU، افتتاح LDR، اصلاح فرآیندها، جذب 50 نفر نیروی انسانی، اجرای بیش از هشت پروژه عمرانی در بیمارستان و... اشاره کرد و افزود: ارتقای بهره‌وری بیمارستان و رفاه و رضایت بیماران مهم‌ترین هدف خدمت‌گزاری ما بوده و است.

این مسؤول منابع انسانی را اصل و اساس هر سازمان معرفی کاهش تنش، ایجاد و افزایش آرامش روحی و فکری، بازدید و بررسی مکرر و... را به‌عنوان اقدامات صورت گرفته برای ارتقای فرهنگ رفتاری و امنیت فکری و شغلی برای کارکنان بیمارستان ولیعصر (عج) اقلید برشمرد و با اشاره به تعداد بالای مراجعات، درک متقابل موقعیت بیماران و کارکنان را خواستار شد و تأکید کرد: با آرامش، همدلی، درک مسائل و مشکلات و کاستی‌ها، استفاده مطلوب از فرصت‌ها و وحدت و انسجام به‌دوراز تخریب و مقصر جلوه دادن یکدیگر می‌توانیم نیازها را برطرف کرده و بر مشکلات پیروز شویم.

اسکندری در ادامه به مشکل کمبود متخصص زنان و زایمان که موجب نارضایتی مردم اقلید شد اشاره و بابیان اینکه این مشکل تنها به اقلید اختصاص ندارد و شمال فارس درگیر آن است از جذب 10 پزشک متخصص در رشته‌های مختلف در سال گذشته برای این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی چهار نفر از این پزشکان متخصص حاضر به ادامه فعالیت در اقلید نشدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان با اشاره به جمعیت و نیاز مردم اقلید از جذب قابل‌قبول نیرو و اعتبار و تجهیزات بهداشتی و درمانی در این شهرستان سخن گفت و بیان کرد: رشد منابع باید با ارتقای کیفیت همراه باشد تا موجب موفقیت و کسب نتیجه شود.

اسکندری در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه واقعیت‌ها و نواقص باید معقول بیان و با موقعیت‌سنجی و درایت، مطالب انعکاس داده شود، حمایت، همراهی و همدلی مسؤولان و مردم در راستای کاهش تنش و افزایش امید برای پیشرفت و رفع موانع رشد و توسعه شهرستان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه مسائل بهداشتی و درمانی را خواستار شد.

انتهای پیام/2448/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول