اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خبر داد

اختصاص تسهیلات 18 درصدی برای اشتغال خرد در مازندران

استاندار مازندران گفت: در صورت نیاز، تسهیلات بانکی 18 درصدی برای توسعه اشتغال خرد در استان اختصاص می‎یابد.

اختصاص تسهیلات 18 درصدی برای اشتغال خرد در مازندران

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح‌جلودار پیش از ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: 60 درصد جمعیت دانشجویان استان متعلق به بانوان است.

وی با بیان اینکه مطالبات اشتغال بانوان مازندرانی چهار درصد از استان‌های دیگر بیشتر است، افزود: نرخ بیکاری مردان در مازندران 9.8 و بانوان 16 درصد است.

استاندار مازندران با اشاره ترویج اقتصاد دانش‌بنیان برای بانوان فارغ‌التحصیل، تأکید کرد: اقداماتی در حال انجام است تا بانوان با یادگیری مهارت به کارآفرینی بپردازند.

وی با بیان اینکه بخشی از بانوان در 600 کارگاه‌های صنایع دستی و نمایشگاه‌ها مشاغل متعدد مشغول‌ هستند، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی هم وجود دارد که مدیر آنها زنان هستند.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه در روستا‌ها زنان کارآفرین و مردان کارهای جانبی را انجام می‌دهند، تصریح کرد: زنان موفق در روستاها شناسایی شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی مشکل بانوان کارآفرین را عرضه محصولات عنوان کرد و افزود: با ایجاد نمایشگاه و بازارچه‌های دائمی بستر لازم برای حل این موضوع فراهم شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه حدود 400 واحد تولیدی در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت شده‌اند، اظهار کرد: اولویت اقدامات ایجاد اشتغال خرد و کوچک است.

وی با بیان اینکه در جلسات استان پیگیری‌هایی انجام می‌شود اما در مرحله اجرا باید حساسیت بیشتری انجام گیرد، افزود: مدیران میانی دغدغه بیشتری در توجه به مسائل اشتغال داشته باشند.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه در صورت نیاز اشتغال خرد تسهیلات 18 درصد هم تزریق می‌شود، گفت: بانوان فارغ‌التحصیل در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش مهارتی ببینند تا محیط و تسهیلات لازم برای آنان فراهم شود.

انتهای پیام/3141/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول