اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران:

در مملکت پوریای‎ولی «حق‎الناس» نباید تضییع شود/ پهلوان یعنی «نان‎رسان»

رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران با بیان اینکه مرام پهلوانی در کار و خدمت صادقانه هویدا می‎شود، تاکید کرد: در مملکت پوریای‎ولی «حق‎الناس» نباید تضییع شود.

در مملکت پوریای‎ولی «حق‎الناس» نباید تضییع شود/ پهلوان یعنی «نان‎رسان»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا طالقانی ظهر امروز در آئین اختتامیه نخستین المپیاد ورزشی استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: 17 شوال به عنوان مرام پهلوانی نامگذاری شده اما معتقد هستم همه روز و ساعت باید مرام پهلوانی باشد هر جایی در کنار معرفت، بی‎معرفتی را کنار بگذاریم آن موقع روز پهلوانی است.

وی حق کسی را تضییع نکردن و حق‎الناس را مهم دانستن را از مولفه‎های مرام پهلوانی برشمرد و تصریح کرد: هر وقت دست کسی را به یاری گرفتیم آن روز پهلوانی است و مملکت ما همیشه مقتدر خواهد ماند.

* یکی از مرام‎های پهلوانی در کار و خدمت صادقانه است

رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران افزود: مملکت ما جنگ‎طلب نیست بلکه اهل فرهنگ است در مملکت پوریای ولی «حق‎الناس» تضییح نمی‎شود.

طالقانی با اشاره به اینکه 17 شوال شهادت حمزه سیدالشهدا (ع) مقارن با هفته پهلوانی است، گفت: تهمت، غیبت و افترا در مرام پهلوانی جایگاهی ندارد، جوانمردی و فتوت داشتن در مرام مولای متقیان امام علی (ع) باید الگوی جامعه پهلوانی ما باشد.

وی با بیان اینکه پهلوان یعنی «نان‎رسان» این مولفه را یکی از درس‎های مهم مرام پهلوانی برشمرد و افزود: یکی از مرام‎های پهلوانی در کار و خدمت صادقانه هویدا می‎شود اگر خرقه مرام پهلوانی را به ظاهر هم که شده بر تن نکنیم موفق نخواهیم شد.

* 80 میلیون جمعیت ایران برای حفظ انقلاب اسلامی پای در رکاب هستند

رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران با بیان اینکه مردم ایران قدرشناس هستند، گفت: کار کردن در این مملکت گم نمی‎شود باید برای این مردم از جان و دل مایه گذاشت و خدمت کرد من فریاد می‎زنم «چو ایران نباشد تن من مباد».

طالقانی با اشاره به اینکه احدی جرأت چپ نگاه کردن به مملکت اسلامی را ندارد، اظهار کرد: 80 میلیون جمعیت ایران برای حفظ انقلاب اسلامی پای در رکاب هستند که این منبعث از مرام پهلوانی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین نخبگان جهان ایرانی هستند، افزود: اختلاف سلیقه و جناح در مردم وجود دارد اما وقت آن برسد همه در کنار هم یکصدا علیه دشمن می‎شوند و با توکل به خدا مسیر موفقیت را طی می‎کنند.

* انسان هیچگاه با زمین خوردن شکست نمی‎خورد

رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران افزود: خدمت به جوانان باید اولویت مسئولان باشد با خدمت به خلق خدا، انسان به نصرت می‎رسد، جوان خمود و معتاد سرمایه کشور را هدر می‎دهد.

طالقانی تاکید کرد: آنچه سبب شده تا پوریای ولی بعد از حدود 794 سال بر زبان‎ها باشد این بود که مرام پهلوانی داشت، پوریای ولی وقتی زمین خورد بزرگ شد، انسان هیچگاه با زمین خوردن شکست نمی‎خورد بلکه این شکست مقدمه‎ای برای پیروزی وی خواهد بود.

انتهای پیام/83001/چ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول