اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر:

امسال پیک بار مصرف برق کشور به 54 هزار مگاوات می‌رسد

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: تا پایان سال گذشته ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در صنعت برق 74 هزار مگاوات بود که پیش‌بینی می‌شود امسال پیک بار مصرف برق کشور به 54 هزار مگاوات برسد.

امسال پیک بار مصرف برق کشور به 54 هزار مگاوات می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا احمدیزدی عصر امروز در همایش مشترک فرماندهان بسیج ادارات و اصناف استان همدان با محوریت بهینه‌سازی مصرف برق مدیریت مصرف را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: به منظور اجرای اهداف کلان اقتصاد مقاومتی باید تدوین راهکارهای بهینه‌سازی مصرف را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه با مدیریت مصرف می‌توانیم از انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی دفاع کنیم، در ادامه تعداد مشترکان صنعت برق کشور را 33 میلیون مشترک دانست و ادامه داد: سهم مصرف برق مشترکان اداری و عمومی 4.5 درصد و مشترکان تجاری 12.5 درصد است که باید مدیریت مصرف را در این بخش مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر بیان کرد: تا پایان سال گذشته ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در صنعت برق 74 هزار مگاوات بود که پیش‌بینی می‌شود امسال پیک بار مصرف برق کشور به 54 هزار مگاوات برسد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 4 هزار مگاوات نیاز به شبکه تولید برق اضافه می‌شود، گفت: به منظور تأمین این ظرفیت جدید باید 14 هزار میلیارد تومان در طول سال سرمایه‌گذاری شود.

یزدی هر 10 سال یکبار ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را دو برابر عنوان کرد و افزود: ظرفیت 74 هزار مگاواتی نصب شده فعلی طی 10 سال آینده باید به بیش از 120 هزار مگاوات برسد تا مصرف مورد نیاز 80 هزار مگاواتی تأمین شود.

به گفته وی با توجه به گرمای بی‌سابقه سال‌های 94 و 95 پیش‌بینی شده پیک بار مصرف به 54 هزار و 300 مگاوات برسد.

وی پیک بار مصرف در شرایط کنونی را 52 هزار مگاوات دانست و افزود: در هفته سوم مردادماه، هوا گرم‎تر می‎شود، بنابراین نزدیک 3 هزار مگاوات شبکه سراسری با کمبود برق مواجه است.

انتهای پیام/3140/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول