اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سابقه سنگ اندازی عربستان بر سر راه حجاج

سرپرست حجاج ایرانی: حتی اگر به قیمت این باشد که حجاج ما امسال در مسجد الحرام و سایر مساجد و یا در زیر چادرها زندگی کنند تصمیم قاطع ما این است که کلیه زائران را انشالله به مکه معظمه اعزام کنیم.

سابقه سنگ اندازی عربستان بر سر راه حجاج

رخدادهای 11 مرداد 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای: امید امروز دشمنان انقلاب به اختلافات داخلی است همه باید پشت سر امام و مسئولان جمهوری اسلامی بایستند.

 

  • استعفای وزرای کار و بازرگانی پذیرفته شد.

 

  • موسوی خوئینی ها : ایران مصمم است کلیه 95 هزار نفر حجاج خود را به زیارت خانه خدا اعزام کند.

 

  • از آغاز عملیات ولفجر 3 هشت تیپ و گردان زرهی،پیاده،گارد مرزی ، تانک و کماندویی دشمن متلاشی شد.

 

آیت الله خامنه ای : امید دشمنان انقلاب به تفرقه داخلی است

پرسنل بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و جمعی از خواهران مسلمان رفسنجان و اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تبریز به اتفاق نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت :مسئله بسیار مهمی که امروز برای مردم و دولت مطرح است آمادگی برای مقابله با توطئه ها و دشمنی های است که با اساس جمهوری اسلامی می شود. شرط اول این آمادگی وحدت کلمه نیروهای اسلامی است.

رئیس جمهور افزود : این نیروها می بایست در یک جناج مبارزه با قدتمندان و زورمندان قرار بگیرند و هیچ شعار و گرایشی نباید بین نیروهای مومن و مسلمان تفرقه ایجاد کند دشمن به این دل بسته است که بتواند نیروهای اسلامی را تجزیه کند و ما باد با کمال هوشیاری با این توطئه مقابله کنیم.

آیت الله خامنه ای افزود : امید دشمنان انقلاب به جراحت ها و زخم های داخلی است . همه ملت از هر قشری که هستند جزو آحاد ملت حزب الله به شمار می روند و بایستی در کنار هم و پشت سر امام و مسئولان جمهوری اسلامی و در راه خدمت به اهداف قرآن قرار بگیرند.(1)

پذیرش استعفای عسگر اولادی و توکلی

روابط عمومی نخست وزیری اعلام کرد که بدنبال استعفای آقای حبیب الله عسگر اولادی و آقای احمد توکلی از سمت وزارت بازرگانی و وزارت کار و امور اجتاعی استعفای ایشان از سوی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و  مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر پذیرفته شد.

روابط عمومی نخست وزیری اعلام کرد تا معرفی وزاری جدید به مجلس شورای اسلامی نخست وزیر ضمن قدردانی از زحمات آقایان عسگراولادی و توکلی سرپرستانی برای این دو وزارتخانه تعیین کرد.(2)

موسوی خوئینی ها : تصمیم قاطع ایران اعزام زائران به حج است

آقای موسوی خوئینی ها نماینده امام و سرپرست حجاج ایرانی و سید محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی به حضور رهبر کبیر انقلاب اسلامی رسیدند وگزراشی از اقدامات انجام شده و در دست انجام و مشکلاتی را که بر سر راه سفر حجاج ایرانی به بیت الله الحرام قرار دارد به استحضار امام امت رساندند.

در پایان این دیدار آقای موسوی خوئینی ها  گفت : جمهوری اسلامی ایران مصمم است کلیه حجاج خود را که بیش از 95 هزار نفر هستند طبق برنامه پیش بینی شده به زیارت بیت الله الحرام اعزام کند و کارشکنی های عربستان سعودی در این مورد مانع اعزام حجاج ایرانی نخواهد شد. حتی اگر به قیمت این باشد که حجاج ما امسال در مسجد الحرام و سایر مساجد و یا در زیر چادرها زندگی کنند تصمیم قاطع ما این است که کلیه زائران را انشالله به مکه معظمه اعزام کنیم.(3)

هلاکت 3 هزار بعثی از آغاز عملیات ولفجر 3

قرارگاه عملیاتی نجف اشرف اعلام کرد عملیات پیرونمدانه ولفجر 3 با برتری چشمگیر رزمدگان اسلام همچنان ادامه دارد و نیروهای ما ضربات سنگینی بر قوای شکست خورده دشمن در منطقه مهران وارد کردند.

 رزمندگان اسلام از آغاز عملیات ولفجر 3 تا کنون علاوه بر آزادی سه ارتفاع مهم و استراتژیک منطقه مهران و کشته و زخمی شدن بیش از 3هزار تن از قوای دشمن تیپ 4 گارد مرزی،تیپ 417 پیاده،تیپ 420 پیاده،تیپ 502 پیاده و تیپ 37 زرهی از لشکر 12 عراق را به میزان 50 تا 60 درصد منهدم کردند. همچنین در این عملیات یک گردان تانک ،گردان کماندویی بلال و گردان یک از تیپ 420 پیاد عراق نیز بدست رزمندگان پر توان اسلام بطور کامل منهدم شده است.(4)

پی نوشت:

1. کیهان،11 مرداد ،62،ص 18
2. جمهوری اسلامی،11 مرداد 62 ،ص2
3. اطلاعات،11 مرداد 62، ص 2
4. اطلاعات، 11 مرداد 62 ، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول