اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند شهید مرتضی مطهری:

اندیشه شهید مطهری باید در مدارس بیشتر تبیین شود

فرزند شهید آیت‌الله مرتضی مطهری گفت: برای اینکه نسل آینده بیشتر و بهتر با اندیشه نورانی معلم شهید مرتضی مطهری آشنا شوند باید آرا، نظریات و دیدگاه‌های شهید مطهری به نسل آینده به شکل مناسب، سلیس و روان انتقال داده شود.

اندیشه شهید مطهری باید در مدارس بیشتر تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجتبی مطهری عصر امروز در جریان بازدید از دهمین نمایشگاه مهارت‌های هنری در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: بعد از گذشت 36 سال از شهادت آیت‌الله مطهری هنوز نتوانستیم در شکلی شایسته اندیشه بزرگان دینی و فکری خودمان را همچون شهید مطهری به نسل‌های بعد منتقل کرده و آنها را با ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های چنین بزرگان مکتب اسلام آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: اگر از سالروز شهادت دکتر مطهری به نام روز معلم یاد می‌شود باید این معنای عمیقی را در بر بگیرد و معلمان ما بتوانند در عرصه تعلیم و تربیت و در سر کلاس درس بیشتر نسل آینده را با اندیشه و قلم روان و در عین حال زیبای مطهری و آثار برجسته او آشنا کنند که در این بین بسیاری از آثار او قابلیت طرح در قالب موضوعات درسی را دارد.

فرزند شهید مرتضی مطهری با بیان اینکه شهید مطهری با کتاب‌های متعدد از داستان و راستان گرفته تا حماسه حسینی و خدمات متقابل اسلام توانسته برجستگی‌های مکتب اسلام را با اندیشه بی‌نظیری که در این مکتب وجود دارد،‌ به قلم کشیده و زیبایی‌های آنها را هنرمندان به تصویر بکشد، گفت: ما خوشحال هستیم که در جشنواره مهارت‌های هنری دانش‌آموزان فضا و بستری را فراهم کردند تا آثار شهید مطهری را به صورت زیبا و نفیس در قالب‌های هنری آمیخته و در انتقال آن به شکل هنرمندانه تلاش کنند.

مطهری زبان تأثیرگذار امروز را زبان هنر و رسانه توصیف کرد و افزود: ما اگر بتوانیم از این زبان تأثیرگذار در انتقال مفاهیم استفاده کنیم قطعاً به نتایج خوب و مثبتی نیز دست پیدا می‌کنیم.

وی بیان کرد: برخلاف برخی اظهار نظرها آرا، اندیشه‌ها و تفکرات بی‌نظیر آیت‌الله مطهری روان و دارای مفاهیم تأمل‌برانگیزی است که ضرورت دارد هم در کتب درسی و هم برنامه‌های آموزشی و تربیتی به انتقال این مفاهیم و سرمایه‌های ارزشمند بها داده شده و زمینه بهره‌گیری از فرصت‌های به وجود آمده بیش از گذشته فراهم آید.

انتهای پیام/62002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول