اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری:

بعضی از سازمان‌ها به معافیت اماکن مذهبی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز تمکین نمی‌کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری گفت: پرداخت پول آب، برق و گاز مساجد و بقاع متبرکه تبدیل به معضل شده است و بعضی از سازمان‌ها به مصوبه مجلس در خصوص معافیت اماکن مذهبی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز تمکین نمی‌کنند.

بعضی از سازمان‌ها به معافیت اماکن مذهبی از پرداخت هزینه آب، برق و گاز تمکین نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری صبح امروز در نشست مشترک با علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 286 امام‌زاده ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بعضی از امام‌زاده‌های ساری در سامانه جامع ثبت نشده است، افزود: ساری بیش از 23 هزار رقبه موقوفات دارد که در بسیاری از آنها سند اجاره تنظیم و اقدام به اجرای نیت واقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از تنظیم 800 اجاره‌نامه اولیه با مستأجران موقوفات خبر داد و گفت: حدود 5 میلیون و 630 هزار متر مربع از موقوفات ساری سنددار شد.

حیدری با بیان اینکه 84 سند مالکیت موقوفات در ساری اخذ شد، ادامه داد: پروژه طرح توسعه حرم امام‌زاده عباس (ع) ساری یکی از دغدغه‌های بزرگ استان است که باید نگاه ملی به آن شود.

وی امام‌زادگان را پایگاه فرهنگی کشور دانست و عنوان کرد: 35 روحانی مبلغ اعزامی از قم در مناسبت‌های مختلف در آستان امام‌زادگان ساری به‌کارگیری شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با بیان اینکه نمازهای جماعت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا در استان پنج امام‌زاده شاخص استان برپا می‌شود، ادامه داد: اوقاف از محل اجرای نیت واقف با خرید دستگاه دیالیز، آمبولانس و دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان امام خمینی (ره) ساری سالانه به 7 هزار بیمار خدمت‌رسانی می‌کند.

حیدری با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه ساری هنوز مستأجر است، افزود: امام‌زاده عباس (ع) ساری نگین استان مازندران است و 99 درصد اعتبار پروژه عمرانی آستان این امام‌زاده از سوی مردم و خیران تامین می‌شود.

وی در پایان گفت: پرداخت پول آب، برق و گاز مساجد و بقاع متبرکه تبدیل به معضل شده است و بعضی از سازمان‌ها به مصوبه مجلس در خصوص معافیت اماکن مذهبی از پرداخت آب، برق و گاز تمکین نمی‌کنند.

* اداره اوقاف میاندورود مستأجر است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود نیز در این نشست با بیان اینکه 121 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، گفت: بیشتر موقوفات شهرستان میاندورود برای امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی با بیان اینکه فرآیند دریافت اعتبارات مساجد سخت است و اندک است، اظهار کرد: ادارات آب، برق و گاز نباید در دریافت پول از مساجد و بقاع متبرکه جزیره‌ای عمل کنند.

وی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه میاندورود مستأجر موقوفه است و همکاران اجاره‌بها را شخصی پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/86031/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول