اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

برج آبگیر اردبیل 65 درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: برج آبگیر اردبیل 65 درصد پیشرفت دارد.

برج آبگیر اردبیل 65 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داوود نجفیان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید به ویژه در بخش تأمین منابع آب و مهار آب‌های مرزی و اجرای پروژه‌ها در این حوزه تحولی جدی و حرکتی بی‌نظیر اتفاق افتاده که در طول انقلاب سابقه نداشته است.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن پروژه‌ها در مناطق مرزی در حال حاضر سه هزار و 500 نفر در این پروژه‌ها مشغول کار و اشتغال هستند که با افتتاح این پروژه‌ها اشتغال پایدار در شبکه خداآفرین برای 300 هزار نفر فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان به مراحل اجرایی شبکه پایاب سد خداآفرین اشاره کرد و گفت: پیش از دولت تدبیر و امید در این پروژه 160 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده بود در حالی که تنها در سه سال گذشته 350 میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم انتهای سال آینده این پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد.

نجفیان در مورد سد عمارت به عنوان بزرگترین سد خاکی در حال اجرای شمالغرب کشور افزود: این پروژه با ظرفیت 180 میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی آب در سه سال اخیر با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد تومان در حال اجراست.

وی در مورد سد احمدبیگلو در مشگین‌شهر برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی و همچنین سد تازه‌کند در گرمی بیان کرد: این پروژه‌ها نیز با پیشرفت خوب و تزریق چندین برابری اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته در حال اجراست که امیدواریم هر چه سریعتر تکمیل و راه‌اندازی شود.

نجفیان در مورد دو سد کوثر و بفراجرد نیز اضافه کرد: سد کوثر تکمیل شده و با تزریق 45 میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری سعی می‌شود تا هفته دولت این سد را افتتاح کنیم.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه در سد بفراجرد نیز بیش از سال‌های گذشته کار عمرانی شده و 98 درصد پروژه به انجام رسیده است، ادامه داد: تا پایان امسال این پروژه زیربنایی را نیز در جنوب استان افتتاح می‌کنیم.

وی به پروژه عظیم آبرسانی در اردبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه در سه فاز شامل برج آبگیر، تصفیه‌خانه جدید و خط انتقال اجرا می‌شود که فاز اول آن شامل برج آبگیر با 65 درصد پیشرفت در حال انجام است.

نجفیان افزود: امیدواریم برج آبگیر همراه با زون‌بندی سه‌گانه در سال‌ آینده به شرط تأمین اعتبار تکمیل شده و آماده افتتاح باشد.

انتهای پیام/62001/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول