اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه مراسم تقدیر از خبرنگاران گلستان

خودزنی با بی‌احترامی در ماندگارترین تاریخ احترام به سنگرسازان بی‌سنگر

مراسم گرامیداشت مقام خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران استان گلستان در حالی برگزار شد که به روایت حاضران، یکی از ‌کم‌کیفیت‌ترین مراسمات تجلیل از خبرنگاران در تاریخ استان گلستان بوده است.

خودزنی با بی‌احترامی در ماندگارترین تاریخ احترام به سنگرسازان بی‌سنگر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم گرامیداشت مقام خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران استان گلستان، از عصر امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد و تا ساعتی پیش ادامه داشت.

در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و خانه مطبوعات در برگزاری این مراسم، شاهد اجرای مراسمی شایسته برای جامعه خبری استان گلستان باشیم اما متاسفانه شاهد یکی از کم کیفیت‌ترین مراسمات روز خبرنگار در استان گلستان بودیم.

در مراسماتی که از پایین‌ترین سطح تشریفات اداری قرار دارد انتظار می‌رود افرادی برای اجرای تشریفات ساده به منظور خوش‌آمدگویی و ادای احترام به حاضران در مراسم در ورودی محل برگزاری مراسم حاضر شوند، اما در مراسم امروز گرامیداشت روز خبرنگار نه تنها افرادی در این قالب حضور نداشتند بلکه برخی از اعضای اصلی خانه مطبوعات به ویژه مدیر خانه مطبوعات گلستان با 30 دقیقه تاخیر وارد محل برگزاری مراسم شد.

تاخیر غریب به 30 دقیقه‌ای اجرای مراسم که بنا بر اعتقاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان به دلیل عدم حضور به موقع خبرنگاران بوده است، از دیگر نکات قابل توجه این مراسم بود.

حضور به موقع معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان در جلسه امروز و حضور وی تا پایان مراسم نشان از توجه ویژه این مسئول سیاسی و مدیریتی استانداری گلستان به جامعه رسانه‌ای استان دارد که جای خود شایسته تقدیر است.

کج‌سلیقگی در استفاده از مجری مناسب از نکات بارز و برجسته این مراسم بود در حالی که به سادگی می‌شد از توانمندی گویندگان و مجریان رسانه ملی به عنوان فعالان عرصه رسانه در استان گلستان استفاده کرد تا علاوه بر مدیریت صحیح زمان شاهد افزایش کیفیت اجرای بخش‌های مختلف مراسم باشیم.

انتقاد از هزینه بودجه میلیونی خبرنگاران تا برخورد نامناسب با عکاسان خبری

در بخشی دیگر از این جلسه، نمایندگان رسانه‌های مکتوب و مجازی و نماینده‌ای از جامعه عکاسان خبری استان گلستان پشت تریبون حاضر شده و به بیان مشکلات و معضل‌های جامعه خبری استان پرداختند.

غلامرضا رجایی مسؤول خبرگزاری فارس در استان گلستان با انتقاد از نحوه مدیریت هزینه بودجه تخصیص داده شده از سوی استانداری گلستان برای جامعه خبری استان، توجه به مشکلات معیشتی و چالش‌های اقتصادی خبرنگاران استان را یکی از موضوعات مهم برشمرد و خواستار تجدید نظر در خصوص نحوه هزینه بودجه 50 میلیون تومانی تخصیصی شد.

وی در بخش دیگری به حجم بالای تولید خبر توسط خبرنگاران خبرگزاری‌های فعال در استان اشاره کرد و گفت: توجه به کیفیت اخبار تولیدی توسط تمامی رسانه‌های استان نه تنها می‌تواند باعث تغییر نگاه مدیران و مسؤولان به جایگاه رسانه و خبرنگار شود، بلکه در توسعه استان و ایجاد فضایی پویاتر در استان گلستان موثر است.

مسئول خبرگزاری فارس در استان گلستان از نگاه نامناسب مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگاران خبرگزاری‌ها انتقاد کرد و گفت: هیچگاه این سخن معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را فراموش نکردیم که می‌گوید فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ تعهدی به خبرنگاران خبرگزاری ندارد.

وی تاکید کرد: نباید جایگاه خبرگزاری‌ها را در عرصه رسانه‌ای نادیده گرفت زیرا بیشترین و بهترین اخبار تولیدی در سطح جامعه بخصوص استان گلستان از سوی خبرگزاری‌ها انجام می‌شود.

عقیل مهقانی به نمایندگی از عکاسان خبری استان گلستان خواستار تغییر نگاه دستگاه‌های اجرایی به عکاسان خبری شد و تاکید کرد: تعداد عکاسان خبری فعال و شناخته شده در رسانه‌های معتبر که در استان فعالیت دارند قابل شمارش است و این عکاسان دارای چهره شناخته شده و جایگاه خبری مشخصی هستند.

وی بر اهمیت حضور عکاسان خبری در مواقع بحرانی و اتفاقات مهم استان اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت خبری عکاسان در استان برای بهبود وضع موجود و به تصویر کشیدن قابلیت‌ها و اتفاقات مهم استان است.

این عکاس خبری باسابقه استان گلستان نسبت به تفتیش و بازرسی عکاسان خبری شناخته شده استان به دستگاه‌های اجرایی و حتی استانداری گلستان نیز انتقاد کرد.

وعده پرداخت تسهیلات از سوی بانک ملی گلستان به خبرنگاران

در حاشیه این مراسم مدیر امور شعب بانک ملی استان گلستان که در جلسه حضور داشت، وعده داد تا تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را به تعداد محدودی از خبرنگاران معرفی شده از سوی خانه مطبوعات پرداخت کند که این موضوع به طور رسمی در مراسم اعلام شد.

اجرای بی‌کیفیت و نامناسب طنزپرداز حاضر در مراسم امروز از نکات مورد انتقاد بسیاری از حاضران بود که حتی طولانی شدن اجرای نامناسب وی باعث اعتراض حاضران و حتی تذکر چندباره مجری برنامه شد.

این طنزپرداز معروف گرگانی در حالی که تعداد زیادی از بانوان و آقایان در سالن حاضر هستند، به گونه‎ای با ادبیات کوچه‌بازاری سعی در اجرای طنز داشت که در اواسط برنامه بسیاری از حاضران جلسه را به نشانه بی‌احترامی به جایگاه رسانه‌ای خود ترک کردند.

مراسم تا آنجا به طول انجامید که پذیرایی عصرانه در نظر گرفته شده برای میهمانان این مراسم، در تاریکی هوا و نور بسیار کم اجرا شد و حتی عده‌ای همان میوه، شربت و شیرینی موجود را به وعده شام خود مصرف کردند.

در پایان این مراسم از خانواده شهدا، خانواده پیشکسوت عرصه رسانه استان مرحوم حبیب‌الله قلیشلی و چندی از خبرنگاران، مدیران مسئول و خبرنگاران موفق استان گلستان تقدیر شد.

انتهای پیام/83004/چ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول