اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی‌ عنوان کرد

استقبال کم خیرین از ساخت خوابگاه در اردبیل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از استقبال کم خیرین برای ساخت خوابگاه در استان اردبیل خبر داد و گفت: متأسفم که تعدادی از خیرین در این استان در ساخت خوابگاه دبه درآوردند.

استقبال کم خیرین از ساخت خوابگاه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گودرز صادقی عصر امروز در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما هیچ‌گونه افزایشی را در توسعه خوابگاه‌ها به نسبت سال گذشته شاهد نیستیم و دختران دانشجو به مدت دو سال، پسران به مدت یک سال و دانشجویان مقطع ارشد و دکترا نیز در طول تحصیل خود می‌توانند از خوابگاه دانشگاه محقق اردبیلی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: البته استفاده از خوابگاه برای دختران تا چهار سال نیز افزایش یافته و ما بیشترین متقاضیان برای دریافت خوابگاه را از سوی دانشجویان دختر شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در احداث خوابگاه جدید به ویژه با تلاش خیرین به نتایج خوبی دست پیدا نکردیم، گفت: باید تأسف خورد که خیرین در استان اردبیل در ساخت خوابگاه دبه درآوردند به طوری که هر روز به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند خوابگاه را به محل کار و فعالیت خود تبدیل کنند که این اصلاً برازنده خیرین نیست که بخواهند خوابگاه را با قیمت گزاف در اختیار دانشجویان قرار دهند.

صادقی با بیان اینکه ما آمادگی داریم چه در داخل دانشگاه و چه بیرون از محوطه دانشگاه زمینی را برای خیرین با هدف ساخت خوابگاه تدارک ببینیم، افزود: با یک قرارداد 30 ساله آمادگی داریم تا از این خوابگاه‌ها استفاده کرده سپس ساختمان را به همراه زمین تحویل فرد خیر بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما از تمامی خیرین، شرکت‌ها، مؤسسات و حتی بانک‌ها خواسته‌ایم در این زمینه مشارکت کنند اما بانک‌ها مشغول رباخواری و برخی دیگر از اهداف سودجویانه خود هستند و به هیچ وجه در این استان حاضر به سرمایه‌گذاری برای احداث خوابگاه و یا مجموعه‌های خدماتی برای دانشجویان نیستند.

صادقی به تفاهم‌نامه دانشگاه محقق اردبیلی با برخی از دانشگاه‌های بین‌المللی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این خود در عرصه دیپلماتیک به ویژه دیپلماسی علمی برای دانشگاه‌ها اسباب افتخار است که بخواهند در قالب تفاهم‌نامه همکاری‌های خوبی را انجام دهند.

وی به برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی مشترک به شکل بین‌المللی و تعامل با برخی از دانشگاه‌های منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: ما نشست علمی و کنگره دانشجویان تحصیلات تکمیلی را با حضور هفت کشور در اردبیل برگزار کردیم و در کنار آن در سمینارها و همایش‌های مشترک حضور تأثیرگذار داشتیم.

صادقی به نشست دانشگاه‌های حوزه قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی و همچنین اعزام تیم‌های ورزشی به ارزروم ترکیه و حضور ورزشکاران این شهر در اردبیل اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌های مختلف ترکیه،‌ آذربایجان و ... به امضا رساندیم و معتقدیم در این زمینه باید کار خوب و تأثیرگذار بیشتری انجام شود.

وی اظهار کرد: وزارت علوم تلاش می‌کند تا با هدف توسعه دیپلماسی علمی به هر دانشگاه مأموریت برقراری ارتباط با دانشگاه‌های کشورهای همسایه را بدهد که در همین زمینه دانشگاه محقق اردبیلی موظف به توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های آذربایجان است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد:‌ قطعاً با این تعاملات علمی سطح علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها توسعه یافته و زمینه بالندگی بیشتر فراهم می‌آید.

انتهای پیام/62003/ی40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول