اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با زیرعنوان تمثیل‌های روانشناختی و تربیتی

کتاب «مثل‌های روان» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار کتاب «مثل‌های روان» با زیرعنوان تمثیل‌های روانشناختی و تربیتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «مثل‌های روان» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب مثل‌های روان با زیرعنوان تمثیل‌های روانشناختی و تربیتی اظهار کرد: این کتاب در واقع سیر مهمی از فواید تمثیل‌ها و قصه‌ها را در بردارد، تمثیل‌های روانشناختی و تربیتی در ابعاد گوناگون زندگی انسان‌ها نقش سازنده دارد.

وی خاطرنشان کرد: شادابی بخشیدن به بیان یکی از مهم‌ترین فواید تمثیل‌ها است، زمانی که در محاوره‌های روزمره خود از تمثیل‌ها استفاده می‌کنیم، شادآوری را در کلام خود داریم.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به فواید دیگر تمثیل گفت: کمک گرفتن از معلومات برای کشف مجهولات، نفوذ و ماندگاری بیشتر در ذهن و خیال‌انگیز کردن مفاهیم و پیام‌ها، کاهش مقاومت مخاطب هنگام دریافت پیام و سرعت بخشیدن به انتقال پیام‌های انبوه از مزایای تمثیل است.

وی خاطرنشان کرد: ابزار قوی و شیرین برای آموزش و یاددهی، آسان‌سازی یادگیری و یادسپاری، میانبر زدن راه استدلال، عینی و ملموس کردن مفاهیم ذهنی و فلسفی دشوار و تمثیل درمانی مانند بازسازی شناختی و اصلاح خطای شناختی از فواید دیگر تمثیل است.

روحانی با بیان اینکه شاهکارهای ادبی در قالب قصه و تمثیل تألیف شده است، گفت: این کتاب دارای فهرست الفبایی است که هر یک از مباحث را مطرح کرده و تمثیل‌ها را در قالب آن برشمرده و در واقع به مخاطب کمک کرده تا این تمثیل‌ها را پیگیری کند و قالب‌ها و نمادهای آن را داشته باشد تا در بیان به آنها کمک کند و از فواید مهم آن بهره ببرند.

کتاب مثل‌های روان با زیرعنوان تمثیل‌های روانشناختی و تربیتی در 156 صفحه تألیف شده و با قیمت 7 هزار تومان در تیراژ هزار عدد به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول