اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

سد گیوی هفته دولت افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با حضور مسؤولان کشوری و استانی سد گیوی در شهرستان کوثر همزمان با ایام گرامیداشت هفته دولت افتتاح می‌شود.

سد گیوی هفته دولت افتتاح می‌شود

داوود نجفیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: سد گیوی با حجم مخزنی 76 میلیون مترمکعب و با هدف تأمین آب شرب و کشاورزی جنوب استان اردبیل در 10 سال گذشته اجرایی شده به طوری که آب این سد قادر است 7 هزار و 850 هکتار اراضی زراعی و باغی را در قالب شبکه‌ای که احداث و اجرایی می‌شود، تحت پوشش زراعت و آبیاری ببرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای این پروژه بیش از 114 میلیارد تومان هزینه شده و ما از سال گذشته آبگیری آزمایشی آن را انجام دادیم، تصریح کرد: سال قبل از 45 میلیارد تومان اعتبار مصوب تنها 22.5 میلیارد تومان آن را تخصیص دادند و به همین دلیل تکمیل پروژه با تأخیر چندین ماهه روبه‌رو شد در حالی که ما آماده افتتاح این پروژه در سال گذشته بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: این پروژه با پیشرفت بیش از 98 درصد آماده افتتاح است و برای تکمیل آن به 50 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

نجفیان در مورد شبکه سد گیوی نیز افزود: برای شبکه سد گیوی اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده که در سال‌های اخیر تخصیص این اعتبارات به حداقل رسیده در حالی که ما به بیش از 155 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه اجرایی سد نیاز داریم تا با پیشرفت 13.5 درصدی این پروژه از طریق سرمایه‌گذاران فاینانس داخلی و خارجی بتوانیم این پروژه عظیم را در سال‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه در جنوب استان اردبیل سد بفراجرد نیز با هدف تأمین آب شرب اهالی خلخال با حجم تنظیمی 5.4 دهم میلیون مترمکعب در حال احداث است، بیان کرد: این پروژه نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ماه‌های آینده بهره‌برداری از آن را شاهد می‌شویم.

انتهای پیام/62003/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول