اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

بحث واسطه‌گری در معدن باید جمع شود

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: باید بحث واسطه‌گری را در معدن جمع کنیم؛ اینکه فردی امتیاز معدنی را خریداری کرده و به دیگری وا می‌گذارد معنایی ندارد و اگر نقطه ضعفی وجود دارد باید رفع شود.

بحث واسطه‌گری در معدن باید جمع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی ظهر امروز در نشست مکتشفین و بهره‌برداران معدنی استان با نمایندگان مجلس اظهار داشت: مطالبی که در شورای معادن استانی مطرح می‌شود قانونی به شمار می‌رود و مصوبات جلسه نیز لازم الاجرا است.

وی بر لزوم ایجاد صندوق توسعه بخش معدن تاکید و اضافه کرد: مشابه این صندوق در بخش کشاورزی نیز وجود دارد که بسیار هم مفید واقع می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد: معمولا وقتی منابعی تعریف می‌شود به سمت صنایع سوق داده می‌شود به طوری که 90 درصد صندوق منابع صندوق توسعه ملی در صنعت صرف می‌شود و در 10 درصد بقیه نیز بحث وجود دارد که در چه محل‌هایی صرف شود.

فرهنگی اذعان داشت: در اینکه چه میزان از نقدینگی بانک‌ها که در استان حاصل می‌آید در استان صرف می‌شود و چه میزان به جاهای دیگر می‌رود بحث وجود دارد که باید این گردش مالی به بخش معدن استان نیز تزریق شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: باید در مطالعات و اقدامات معدنی کمترین تخریب محیط زیست و منابع طبیعی صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اذعان داشت: باید بحث واسطه‌گری را در معدن جمع کنیم؛ اینکه فردی امتیاز معدنی را خریداری کرده و به دیگری وا می‌گذارد معنایی ندارد و اگر نقطه ضعفی وجود دارد باید رفع شود.

فرهنگی ادامه داد: برای راه‌اندازی صنایع پایین دستی معادن باید همه تلاش کنند تا به جایگاهی برسیم که فقط خام فروشی نشود و به محض استحصال صنایع پایین دستی آن نیز تولید و در نتیجه ارزش افزوده نصیب استان شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: به جای اینکه جلسات محل اوقات تلخی و جر و بحث باشد باید مبنایی برای تصمیم‌گیری‌های اساسی و مفید به حال استان و منشا برای اتفاقات مطلوب بعدی باشد.

وی گفت: تمام اهتمام ما برای حل مشکلات استان است و بیان درد دل‌ها باید برای حل مشکلات موجود باشد نه اینکه تبدیل به محل کم احترامی و دلخوری و عقده‌گشایی شخصی شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی مقام اول میزان ذخایر معدنی کشور را به خود اختصاص داده و بر این اساس بخش معدن مهمترین محور توسعه استان باید باشد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول