اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استانداری گلستان

رکود پیشرفت پروژه زهکشی اراضی خشک گلستان تا ممنوعیت فروش اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون

جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استانداری گلستان با حواشی مختلفی همراه بود که می‌توان رکود پیشرفت پروژه زه‌کشی اراضی خشک استان را از مهمترین مباحث مورد طرح در جلسه عنوان کرد.

رکود پیشرفت پروژه زهکشی اراضی خشک گلستان تا ممنوعیت فروش اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جلسه گارگروه اقتصاد مقاومتی استانداری گلستان صبح امروز در محل دفتر استاندار گلستان به ریاست وی برگزار شد و تا ساعاتی پیش ادامه داشت.

در این جلسه که مباحث مختلفی از جمله وضعیت گلخانه‌های استان، پروژه انتقال آب از طریق لوله‌گذاری و احداث جاده دسترس مزارع و زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی شمال استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه استاندار گلستان در کنار دقت بر آمارها و مباحث ارائه شده توسط مسئولان حاضر در جلسه به بسیاری از مدیران تاکید کرد که پیشنهادها و مطالب مورد ارائه را با سند، منبع و آمار منطقی و راهکارها را با پشتوانه علمی ارائه دهند.

وی به طور صریح و مستقیم برخی از مدیران را مورد نقد قرار داد و تاکید کرد که تمام مباحث مطرح شده در جلسات باید با جدیت و دقت رسیدگی شود و در مدت زمان در نظر گرفته شده گزارش آن به دبیرخانه کارگروه ارساد شود.

استفاده از مهندسان کشاورزی گلستان در اجرای پروژه‌های جهاد کشاورزی

در بخشی از جلسه که به بررسی وضعیت گلخانه‌های استان اختصاص داشت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری گلستان در خصوص عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی در اجرای طرح‌های مختلف، تاکید کرد که حتما در شروط قرارداد بر استفاده از نیروهای بومی و مهندسان کشاورزی استان گلستان تاکید شود تا علاوه بر تولید دانش در استان، برای سال‌های آینده بتوانیم با پشتوانه علمی و نیروی کارآمد، اقدامات بومی و موثرتری را اجرایی کنیم.

حسن صادقلو استاندار گلستان در این بخش به استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اینچه‌برون اشاره و تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم مورد نظر در منطقه آزاد اینچه‌برون ایجاد گلخانه و اقدامات اقتصادی در این حوزه است.

وی اعلام کرد که برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا یک شرکت مشخص از روزهای آینده بر فرآیند ایجاد گلخانه‌های استاندارد و مفید در منطقه آزاد اینچه‌برون اقدامات موثری را داشته باشد تا در آینده بتوان نتیجه خوبی را در این عرصه به دست آورد.

طرح انتقال آب از طریق طریق لوله‌گذاری و احداث جاده دسترس مزارع یکی دیگر از مباحث مورد طرح در این جلسه بود که نمایندگان جهاد کشاورزی حاضر در این جلسه اعلام کردند که با اعتبارات ملی و استانی می‌توانیم 400 کیلومتر انتقال آب با لوله و 300 کیلومتر انتقال آب از طریق جاده بین مزارع را اجرایی کنیم.

توقف پیشرفت پروژه زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی شمال استان

زه‌کشی 280 هزار هکتار از اراضی شمال استان گلستان برای خروج از آن منطقه از وضعیت خشک به وضعیت تولید محصول یکی از مسائل مهم و دغدغه مردم و مسئولان است که به گفته اعضای حاضر در جلسه امروز، این عملیات به دلیل عدم تامین بودجه مناسب راکد مانده است.

استاندار گلستان همچنین در این خصوص، دستور داد تا با بررسی جوانب مختلف موضوع، نظر کارشناسی همراه با راهکار برای رفع مشکل به دبیرخانه کارگروه ارسال شود.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به فروش قولنامه‌ای برخی از اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون و ابراز نگرانی در این خصوص، گفت: این موضوع به طور قطع برای استان مشکل‌ساز خواهد شد.

حسن صادقلو استاندار گلستان نیز در این خصوص به صراحت اعلام کرد: هرگونه خرید و فروش اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون غیرقانونی است و آن معاملات هیچ اعتباری ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی به گلستان سفر می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به بحران آب در استان گفت: ما نباید تنها به بیان وجود بحران آب اشاره کنیم و هیچ اقدام عملی نداشته باشیم.

صادقلو بیان کرد: باید با مشکلات روبرو شویم و با ارائه راهکار، فرهنگ‌سازی و اقدامات اساسی استان را از وضعیت موجود نجات دهیم.

وی در پایان ابراز کرد: کوبیدن بر طبل نداشتن و یک گوشه‌ای ساکن نشستن کاری را به جلو پیش نمی‌برد و همه باید در استان تلاش کنیم تا بحران آب حل شود.

گفتنی است، در پایان جلسه استاندار گلستان با اعلام این مطلب که در روزهای آینده رئیس کل بانک مرکزی به استان گلستان سفر خواهد کرد، برای بهره‌مندی هرچه بهتر از این سفر با مدیران مطبوطه در استان تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام/83004/چ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول